۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فارس خبر می‌دهد اقدام عجیب سایت فناوری بورس در نمایش اطلاعات یک سهم سرمایه‌گذاری

فارس خبر می‌دهد اقدام عجیب سایت فناوری بورس در نمایش اطلاعات یک سهم سرمایه‌گذاری
کد: 72   تاریخ انتشار :۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی با وجود اینکه پیش‌بینی سود به بازار اعلام می‌کنند، اما بر اساس NAV (ارزش خالص دارایی‌ها) ارزش‌گذاری می‌شوند.

امروز شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، در نماد سرمایه‌گذاری غدیر در اقدامی تأمل‌برانگیز EPS (پیش‌بینی سود هر سهم) 2485 ریالی و با پی بر ای 1.39 نمایش داده می‌دهد.

به گزارش فارس، فعالان بازار معمولاً در شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر اساس تعداد شرکت‌های بورسی و غیربورسی نسبت به ارزش‌گذاری سهم اقدام می‌کنند بنابراین ارزش خالص دارایی‌ها مبنای تصمیم‌گیری سهامداران است.

براساس بررسی‌های به عمل آمده این سهم 124 تومان پیش‌بینی سود برای سال مالی منتهی به 30 آذر 93 پیش‌بینی کرده و مشخص نیست، چرا این رقم عجیب ای پی اس در سایت رسمی مدیریت فناوری بورس تهران نمایش داده می‌شود.

نکته جالب توجه اینست که در صفحه نمایشگر تأکید شده «برای مشاهده اطلاعات دقیق به سایت کدال مراجعه فرمایید» بنابراین روند به روز رسانی اطلاعات که وظیفه مسئولان فناوری است، با کندی انجام شده و سهامداران برای دریافت اطلاعات سطحی همانند ای‌پی‌اس و ... باید به کدال مراجعه کنند.

جالب‌تر اینکه با وجود ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به وسیله ارزش خالص دارائی‌‌ها، ای‌پی‌اس و نسبت (پی‌ بر ای) گمراه‌کننده‌ای نمایش داده می‌شود.

 13930807000373_PhotoL

امریکا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70