#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 14 دی ماه

پیش بینی بازار 14 دی ماه
کد: 14460   تاریخ انتشار :۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹

ادامه روند رو به بالای نمادهای کوچک بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس طی معاملات روز اخیر ، ابتدائال در بسیاری از گروهها در محدوده قیمتی آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . نیم ساعت ابتدایی وقت تحت تاثیر خبر حمله به سفارت عربستان و بازتابهای آن ، قیمت ها کمی با کاهش مواجه گردیدند . اما در ادامه به مرور شاهد افزایش حجم تقاضا و بالتبع افزایش قیمت ها خصوصا نمادهای کوچک بازار بودیم که این وضعیت تا پایان وقت معاملانت ادامه داشت .

بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا و نفت طی آخرین روز معاملاتی خود وضعیت نسبتا با ثباتی را تجربه نمودند . طلا روز جمعه نیز به مانند روزهای گذشته بدون نوسان قیمتی خاصی حول قیمت 1060 دلار در هر انس در حال معامله بوده و نهایتا در نرخ 1060 دلار و 40 سنت به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت با اندکی افزایش قیمت به سطح 37 دلار و 61 سنت رسیده و در این نرخ به کار خود در این هفته پایان داد . در بازار ارز ، دلار طی معاملت رور اخیر با کمی افزایش قیمت همراه گردید . در بازار ارز ، دلار امروز اندکی کاهش قیمت را تجربه نمود . این ارز رایج بازار امروز با 12 تومان کاهش قیمت به سطح 3658 تومان رسیده و در این محدوده به تعادل نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس امروز نیز به مانند روز گذشته اقبال بیشتری به نمادهای کوچک داشت که این مساله احتمالا در بازار فردا نیز ادامه خواهد داشت . از اخبار مهم روز اخیر می توان به خبر جلسه هم اندیشی مدیران عامل بانک ها و بانک مرکزی با حضور رییس کل و اعضای هیات عامل بانک مرکزی اشاره نمود . در این جلسه قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به نرخ سود بین بانکی که در مهر ماه امسال در محدوده ۲۷ درصد قرار داشت و اینک به محدوده زیر ۲۱ درصد کاهش یافته است ، اظهار نمود انتظار می رود این روند کاهشی متناسب با تحولات نرخ تورم همچنان استمرار یابد و در نتیجه پیامدهای این تحول مثبت در بازار بین بانکی را در آینده بر نرخ های سود سپرده و تسهیلات در شبکه بانکی شاهد باشیم . در صورت عملیاتی شدن این اتفاق شاهد خروج بخشی از نقدینگی از سپرده های بانکی و روانه شدن بخشی از آن به بازار بورس خواهیم بود که این مساله در کنار رفع تحریم ها موجبات رونق بازار و رشد بلند مدت قیمت ها را فراهم خواهد نمود . در خصوص بازار فردا می توان چنین انتظار داشت که بازار فردا در بسیاری از گروهها در محدوده صفر تابلوی معاملات کار خود را آغاز خواهند نمود . در ادامه شاهد افزایش حجم تقاصا در نمادهای کوچک بازار خواهیم بود که این مساله به مرور به برخی نمادهای بزرگ تر بازار نیز تسری خواهد یافت . نمادهای غذایی به مانند روز اخیر با اقبال بازار مواجه بوده و به روند رو به بالای خود ادامه خواهند داد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
شایعات نیمایی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹
اخبار بیشتر