۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 15 فروردین ماه

پیش بینی بازار 15 فروردین ماه
کد: 3743   تاریخ انتشار :۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۵

بازاری یکپارچه سبز رنگ / تشکیل صفوف خرید سنگین برای نمادهای بانکی و خودرویی

بازار بورس در آخرین روز هفته گذشته با تلاطمات قیمتی زیادی همراه گردید و در لحظات پایانی با کمی کاهش قیمت نسبت به معاملات ابتدای وقت به کار خود پایان داد .

اما طی چند روز گذشته در لوزان سوئیس تیم های مذاکره کننده کشورمان و گروه 1+5 جلسات و نشست های متعدد و گاها ماراتن گونه ای را بصورت دو یا چند جانبه برگزار نمودند که پس از چند نوبت تمدید مذاکرات ، نهایتا طرفین مذاکره به جمع بندی نهایی در خصوص توافق بر سر رئوس کلی مسائل مورد اختلاف رسیده و بیانیه ای مشترک را تدوین و قرائت نمودند . بر اساس این بیانیه مقرر گردید فعالیت نطنز ادامه یابد، راکتور اراک آب سنگین باقی بماند و کلیه تحریم‌ها علیه ایران پایان یابد . در این رابطه شب گذشته دکتر ظریف اعلام نمود  در صورت عدم اقدام مفاد مورد توافق ، ایران اقدام متقابل انجام خواهد داد . انتشار این بیانیه بلافاصله بر بازارهای جهانی نفت تاثیر گذار بود بطوریکه نفت برنت دریای شمال بعد از توافق حاصل شده با حدود 4 درصد کاهش به سطح 54 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید . حصول چنین توافقی هر چند توافقی جامع محسوب نمی گردد و تا تیر ماه سال جاری باید جزئیات آن مورد توافق نهایی طرفین قرار گیرد قطعا بر بازار داخلی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود . با بازگشایی بازار ارز ، فردا شاهد افت قابل توجه قیمتها در بازار آزاد خواهیم بود . دلار در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش در سطح 3280 تومان به کار خود پایان داد . طلا نیز متاثر از قیمت ارز با افت زیادی مواجه خواهد شد . اما بازار بورس با توجه به ایجاد چشم اندازی مثبت برای صنایع مختلف بخصوص صنایع بانکداری ، خودرو و حمل و نقل بین المللی با جوی کاملا مثبت همراه خواهد گردید .

با توجه به حصول توافق مقدماتی بین طرفین مذاکره و تاثیر آن بر صنایع و ایجاد رونق در حوزه کسب و کار و همچنین افزایش ارزش ریال در برابر ارزهای معتبر جهانی ، پیش بینی می گردد فردا با بازگشایی بازار بورس اوراق بهادار صفوف خرید برای بسیاری از نمادها تشکیل گردد . در این بین همانگونه که در بالا نیز ذکر گردید صنایع بانکی و خودرویی با بیشترین اقبال و طولانی ترین صفوف خرید همراه خواهند گردید .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70