۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 17 آذرماه

پیش بینی بازار 17 آذرماه
کد: 12994   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳

ادامه روند فرسایشی بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت روز جاری ، در بسیاری از گروهها کمی پایین تر از قیمت صفر تابلوی معاملات کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت ، به مرور شاهد افزایش حجم تقاضا در نمادهای خودرویی بودیم که این مساله موجب گردید این گروه با کمی افزایش قیمت مواجه گردند . سایر گروههای بازار طی نیم ساعت ابتدایی وقت وضعیت نسبتا متعادلی را شاهد بودند . پس از گذشت نیم ساعت ابتدایی وقت ، بازار دچار رکود شدید معاملاتی گردید که این وضعیت تا اواسط وقت ادامه داشت . از اواسط وقت با عرضه حق تقدم خودرو ، بازار با عقب نشینی خریداران مواجه گردید تا زمینه کاهش قیمت ها فراهم گردد .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، امروز طلا و نفت کار خود را با کمی کاهش قیمت آغاز نمودند . طلا در اولین روز کاری هفته ، کار خود را با 3 دلار کاهش قیمت نسبت به روز جمعه آغاز نموده و در ادامه در نرخ 1083 دلار در هر انس به ثبات نسبی رسیده و در بازار نفت ، امروز نفت برنت دریای شمال با 40 سنت کاهش قیمت به سطح 42 دلار و 82 سنت رسید . در بازار ارز ، دلار امروز با کمی افزایش قیمت نسبت به معاملات روز گذشته کار خود را در نرخ 3628 دلار آغاز نموده و در ادامه در همین محدوده قیمتی به ثبات نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس این روزها همچنان با جو فروشنده حاکم بر آن به روند نزولی خود ادامه می دهد . روند نزولی ایجاد شده با کاهش حجم معاملات همراه گردیده که این مساله نشانگر آن می باشد که سهامداران نسبت به کاهش قیمت از خود مقاومت نشان داده و حاضر به عرضه سهام خود با هر نرخی نمی باشند . این اتفاق در شرایطی در حال وقوع می باشد که شاخص کل با حمایت محکم دوساله خود تنها هزار واحد فاصله داشته و با برخورد به این سطح احتمال واکنش مقطعی قیمت ها وجود دارد . بازار فردا نیز به مانند روز اخیر احتمالا وضعیت فرسایشی را تجربه خواهد نمود که در این بین نمادهای خودرویی احتمالا با کاهش قیمت بیشتری همراه خواهند گردید . از اخبار مهم منتشر شده طی روز اخیر می توان خبر در دستور کار قرار داشتن موضوع نرخ سود بانکی در جلسه روز آینده شورای پول و اعتبار اشاره نمود . یکی از اعضای این شورا اعلام نمود این موضوع قطعا در جلسه فردا مورد بحث قرار خواهد گرفت . در صورت تصمیم این شورا مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی و اجرایی نمودن آن می توان به خروج بخشی از نقدینگی موجود در حسابهای بانکی و روان شدن قسمتی از آن به بازار بورس امیداوار بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70