۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 18 بهمن ماه

پیش بینی بازار 18 بهمن ماه
کد: 2220   تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۹

بازار همچنان بر مدار صعودی

بازار بورس در آخرین روز هفته با تلاطمات قیمتی نسبتا زیادی همراه بود . ابتدای وقت در پی حجم بالای تقاضا شاهد تشکیل صف خرید برای بخشی از نمادهای بازار بودیم از اواسط وقت در پی افزایش حجم عرضه ها قیمتها تا حدودی با افت همراه گردید که از علل افزایش حجم عرضه ها پیش رو بودن دو روز تعطیلی آخر هفته ارزیابی می گردد اما در اواخر وقت مجددا موج دوم تقاضا موجب افزایش قیمت ها گردید .

برای پیش بینی وضعیت بازار فردا لاجرم باید دو مولفه مهم و تاثیرگذار بر عرضه و تقاضای فعالان بازار یعنی قیمت نفت و همچنین وضعیت مذاکرات پیرامون پرونده هسته ای کشورمان مورد بررسی قرار گیرد . بازارهای جهانی نفت طی دو روز اخیر با نوسانات قابل توجهی همراه بودند . قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز چهارشنبه در حالی در سطح 51 دلار و 40 سنت در حال معامله بود که به مرور با کاهش قیمت به محدوده 47 دلار افت قابل توجهی را تجربه نمود اما از روز پنجشنبه بتدریج شاهد بازگشت قیمتها به سطح 51 تا 52 دلار در هر بشکه برای نفت آمریکا بودیم . بنابراین عدم افت قیمت نفت نسبت به آخرین روز هفته گذشته مانع از ایجاد فشار فروش در بازار فردا خواهد گردید و حتی عاملی برای بازگشت فروشندگانی خواهد شد که در آخرین روز هفته بواسطه اجتناب از ریسک افت قیمت نفت اقدام به فروش سهام خود نموده بودند . اما در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان ، افزایش شایعات و اخبار مربوط به نزدیک شدن طرفین مذاکره به توافق و همچنین حل شدن یکی از بخش های اصلی مورد مناقشه دو طرف در رسانه های داخلی و خارجی بارقه ای از امید را نزد فعالان بازار ایجاد نموده است . حتی در بازار ارز نیز شاهد افت 25 تومانی قیمت دلار در پی بالا رفتن احتمال گشایش در بحث هسته ای کشورمان بودیم . لذا برای بازار فردا پیش بینی افزایش حجم تقاضا و کاهش عرضه و نهایتا افزایش قیمتها چندان دور از انتظار نخواهد بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70