۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 23 آذرماه

پیش بینی بازار 23 آذرماه
کد: 13324   تاریخ انتشار :۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴

تعادل نسبی حاکم بر کلیت بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت صفر تابلو کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت 15 دقیقه از ابتدای وقت به مرور شاهد کاهش قیمت ها تا محدوده صفر تابلو تا 2 منفی دامنه نوسان روزانه بودیم . از علل اصلی کاهش قیمت ها می توان به افت شدید قیمت نفت اشاره نمود. این اتفاق موجب گردید نمادهای پالایش نفت در ابتدای وقت در محدوده قرمز رنگ تابلو کار خود را آغاز نموده و در ادامه با توجه به فشار فروش وارده بر این سهم ها شاهد تشکیل صف فروش برای این نمادها بودیم .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، نفت خام طی معاملات روز پنجشنبه و جمعه با کاهش قیمت قابل توجهی همراه گردیده و طلا وضعیت نسبتا با ثباتی را تجربه نمود طلا در آخرین روز معاملاتی خود ، طی معاملات روز جمعه با 3 دلار افزایش قیمت به سطح 1074 دلار در هر انس رسید. اما در بازار نفت ، نفت برنت دریای شمال با حدود 5 درصد کاهش قیمت به سطح 37 دلار و 71 سنت رسیده تا بدین شکل رکورد دیگری را در افت قیمت طی چند سال اخیر به ثبت برساند . اما در بازار ارز ، دلار در آغازین روز هفته کمی پایین تر از قیمت ها آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نموده و در ادامه در محدوده قیمتی 3620 تومان به ثبات نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا با توجه به افزایش حجم خرید در معاملات روز چهارشنبه ، انتظار آن وجود داشت که بازار اولین روز هفته را با فزونی تقاضا بر عرضه آغاز نماید اما کاهش شدید قیمت نفت مانع از وقوع چنین سناریویی گردیده تا بازار بورس اولین روز هفته را با وضعیت کاهشی آغاز نماید . با توجه به عدم رشد قابل توجه بازار طی هفته گذشته ، کاهش اخیر قیمت نفت موجب کاهش قابل توجه قیمت ها نخواهد گردید بویژه آنکه قیمت بسیاری از سهم ها به محدوده کف قیمتی دو سال اخیر خود رسیده و شاخص کل نیز با سطح حمایتی بسیار مستحکم خود کمتر از 1000 واحد فاصله دارد . لذا در معاملات روز آینده می توان از همین اینک وضعیت رکودی و رخوت بار بازار را مشاهده نمود که این مساله با کاهش بیشتر ارزش معاملات همراه خواهد گردید . سوای از کلیت بازار روز آینده ، نمادهای گروه پالایش نفت باز هم با کاهش قیمت بیشتری همراه خواهند گردید و تک سهم هایی از جمله آکنتور ، فولای ، چفیبر و ... با اقبال بازار ، از همان ابتدای وقت کار خود را با تشکیل صف خرید آغاز خواهند نمود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70