۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 25 آذرماه

پیش بینی بازار 25 آذرماه
کد: 13497   تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

ادامه روند ملایم صعودی بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس طی معاملات روز اخیر در ابتدای وقت کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . در ادامه رفته رفته شاهد افزایش حجم تقاضا و بالتبع افزایش قیمت بسیاری از نمادها بودیم . پس از رشد ابتدایی وقت ، بازار وارد فاز رکودی گردیده که این وضعیت تا نیم ساعت پایانی وقت ادامه داشت . نیم ساعت پایانی وقت پس از اصلاح قیمت ها در میانه های وقت ، مجددا قیمت ها با افزایش مواجه گردیدند .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا با اندکی کاهش قیمت نسبت به روز گذشته کار خود را در نرخ 1064 دلار در هر انس آغاز نموده و در ادامه در این محدوده قیمتی به تعادل نسبی رسید . در بازار نفت ، نفت خام برنت ابتدای وقت با افزایش 1.5 درصدی قیمت معاملات خود را آغاز نموده و در ادامه با 1 درصد افزایش بیشتر به نرخ 38 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید . اما در بازار ارز امروز نیز شاهد کمی کاهش قیمت دلار بودیم . این ارز رایج بازار امروز با حدود 5 تومان کاهش قیمت به سطح 3605 تومان رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس چند روزیست با شیبی ملایم روند صعودی به خود گرفته که این روند به نسبت افزایش قیمت ها با حجم معاملات بیشتری توام گردیده است . قریب به اتفاق فعالان بازار حرکت چند روز اخیر بازار را به احتمال مختومه گردیدن پرونده ابعاد نظامی موسوم به PMD منتسب می دانند . طبق آخرین اخبار منتشره ، جلسه شورای حکام سازمان ملل در مقرر سازمان ملل در حال برگزاری می باشد و شنیده ها از بسته شدن این پرونده مهم و جنجالی حکایت دارد . اتفاقی که زمینه ساز لغو بخش عمده ای از تحریم های سنگین وضع شده از سوی سازمان ملل خواهد شد . از دیگر اخبار مثبت روز اخیر می توان به خبر افزایش 2.5 درصدی قیمت جهانی نفت اشاره نمود . کاهش شدید قیمت نفت طی چند روز گذشته موجب نگرانی بسیاری از فعالان بازار گردیده بود چرا که با کاهش قیمت نفت ، بودجه عمرانی دولت که زمینه ساز بخشی از رونق اقتصادیست کاهش یافته و اثرات آن در سود سازی بسیاری از شرکتها بصورت مستقیم و غیر مستقیم متبلور می گردد . با توجه به این مساله در بازار فردا نیز به احتمال فراوان جوی مثبت حاکم بوده و به مانند روز اخیر شاهد برتری متقاضیان خرید سهام نسبت به فروشندگان خواهیم بود . برخی نمادها از جمله نمادهای خودرویی ، بانکی ، حمل و نقل و ... با توجه به اثرات مستقیم لغو تحریم ها بر این شرکت ها با اقبال بیشتری از سوی بازار مواجه خواهند شد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70