#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 4 آبان ماه

پیش بینی بازار 4 آبان ماه
کد: 10390   تاریخ انتشار :۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹

ادامه روند نزولی بازار در سایه بازگشایی احتمالی نمادهای متوقف

وضعیت بازار بورس طی روز اخیر

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در پی انتشار گزارشات 6 ماهه شرکتها که حاوی پوشش ضعیف در عملکرد 6 ماهه و تعدیل منفی برخی شرکتها می باشد ، در محدوده قرمز رنگ تابلو کار خود را آغاز نمودند . در ادامه شاهد نوساناتی هر چند جزئی در محدوده منفی تابلو معاملات بودیم . این وضعیت تا پایان وقت روز جاری ادامه یافت .

بازارهای موازی

در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در آخرین روز هفته میلادی با اندکی کاهش به کار خود پایان دادند . در بازار طلا ، این فلز گران بها با 2 دلار کاهش قیمت به نرخ 1164 دلار در هر انس رسیده و در این نرخ به معاملات خود پایان داد . اما در بازار نفت ، نفت برنت طی روز جمعه با 9 سنت کاهش قیمت به نرخ 48 دلار و 9 سنت رسید . در بازار ارز ، دلار در اولین روز هفته با حدود 2 درصد افزایش قیمت نسبت به روز پنجشنبه کار خود را آغاز نموده و در ادامه در نرخ 3449 تومان به ثبات نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا در ادامه انتشار گزارشات عملکرد 6 ماهه و پیش بینی سود شرکتها ، امروز نیز شاهد ارائه گزارش بخشی دیگر شرکتها بودیم که این مساله پازل عملکرد نیمه ابتدایی سال را برای صنایع مختلف تکمیل می نماید . بر این اساس گروه حمل و نقل عموما با تعدیل مثبت سود پیش بینی سال جاری خود را ارائه نمودند . نمادهای سیمانی و کاشی و سرامیک با تعدیل منفی و پوشش ضعیف همراه گردیده ، نمادهای دارویی و بانکی با پوشش حدود 50 درصدی و بدون تعدیل قابل توجه پیش بینی سود و نمادهای خودرویی با تعدیل منفی و پوشش بسیار ضعیف در عملکرد 6 ماهه مواجه گردیدند . بازار فردا احتمالا با بازگشایی نمادهای متوقف شده در پی تعدیل سود پیش بینی شده سال جاری همراه خواهد گردید لذا برای فردا نیز شاهد بازاری منفی خصوصا در نمادهای خودرویی خواهیم بود . در صورت بازگشایی نمادهای متوقف شده و افت قیمت نماد این شرکتها ، احتمالا بازار کف سازی نموده و از وضعیت نزولی خارج خواهد گردید که این مساله با برخورد مجدد شاهد به محدوده کف تاریخی 61500 واحد بوقوع خواهد پیوست .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
شایعات نیمایی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹
اخبار بیشتر