۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 9 فروردین ماه

پیش بینی بازار 9 فروردین ماه
کد: 3656   تاریخ انتشار :۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳

ادامه روند رو به بالای قیمتها

بازار بورس طی روز اخیر ابتدا در محدوده منفی کار خود را آغاز نموده و در ادامه با توجه به انتشار اخباری امیدوار کننده نسبت به احتمال وقوع توافق در موضوع پرونده هسته ای کشورمان به ناگاه تغییر جهت داده و وضعیتی کاملا مثبت را تجربه نمود .

بازارهای جهانی با توجه به تعطیلات پایان هفته میلادی متوقف می باشند . طلا روز گذشته با توجه به افزایش ارزش دلار کمی با کاهش همراه بوده و در سطح 1198 دلار در انس به کار خود پایان داد . در بازار نفت نیز شاهد کاهش 2 درصدی این ماده مهم صنعتی بودیم که کارشناسان علت این افت را افزایش احتمال توافق در پرونده هسته ای کشورمان ارزیابی می نمایند . مساله مذاکرات هسته ای امروز بازار ارز را نیز تحت تاثیر قرار داد بطوریکه امروز انواع ارزهای مختلف در بازار آزاد با کاهش قیمت همراه گردیدند . امروز دلار که تا اواسط روز شاهد کاهش 10 تا تومانی بود در ادامه و تا این لحظه با 55 تومان کاهش به سطح 3295 تومان رسید .

این روزها مذاکرات پیرامون پرونده هسته ای کشورمان به نقطه حساس و تعیین کننده ای رسیده است چرا که تا ضرب الاجل توافق سیاسی تنها 2 روز باقی مانده است . طبق برنامه در صورت توافق بر سر چارچوب کلی مسائل ، مذاکرات تا حصول توافق نهایی تا اواسط تیر ماه سال جاری ادامه خواهد یافت و چنانچه در این مرحله توافقی حاصل نگردد مذاکرات متوقف خواهد شد . طی روز اخیر وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی گروه 1+5 به مذاکرات پیوسته و فردا نیز وزاری امور خارجه روسیه و چین به این مذاکرات خواهند پیوست تا در زمینه نتیجه گیری از این دور مهم و حیاتی اتخاذ تصمیم نمایند .

برای بازار فردا با توجه به اخبار مساعد از روند رو به جلوی مذاکرات ، کاهش قیمت ارز در بازار آزاد و همچنین حجم تقاضای خرید سهام در بازار امروز ، می توان ادامه وضعیت رو به بالای بازار را انتظار داشت که در این بین انتشار هر گونه اخبار از لوزان سوئیس می تواند بر معاملات فردا تاثیرگذار باشد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219