۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چالش‌های «ساندرو» در پارس‌خودرو/ مشکل تأمین مالی برای تولید خودروی قدیمی فرانسوی

چالش‌های «ساندرو» در پارس‌خودرو/ مشکل تأمین مالی برای تولید خودروی قدیمی فرانسوی
کد: 12700   تاریخ انتشار :۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۲

، محصول رنو فرانسه در ایران در حالی شهریور امسال افتتاح شد که تاکنون تنها ۲۷۰ دستگاه از این محصول در کشور تولید شده و مشکل تأمین اعتبار برای واردات قطعات، دلیل اصلی پایین بودن تولید این خودرو است.

خبرگزاری فارس: چالش‌های «ساندرو» در پارس‌خودرو/ مشکل تأمین مالی برای تولید خودروی قدیمی فرانسوی

به گزارش TSEpress   به نقل خبرگزاری فارس، ساندرو یکی از محصولات شرکت رنو است که خط تولید آن در نخستین روز پاییز افتتاح شد.

به گفته پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس، قیمت دنده دستی این خودرو بین 40 تا 43 میلیون تومان و ساندرو دنده اتوماتیک نیز بین 47 تا 49 میلیون تومان تعیین شده است.

مراسم افتتاح خط تولید این خودرو با حضور صالحی نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با میزان داخلی سازی 34 درصدی برگزار و قرار شد این محصول به زودی به بازار عرضه شود.

این در حالی بود که ساندرو در اسفند 92 رونمایی شده بود و در آن زمان مدنی مدیر عامل وقت سایپا اعلام کرد که تولید این خودرو با 50 درصد داخلی سازی آغاز خواهد شد.

اردیبهشت امسال نیز ناصر آقامحمدی، مدیرعامل پارس خودرو گفته بود: تولید آزمایشی ساندرو در حال انجام بوده و این خودرو از شهریور ماه عرضه خواهد شد.

با این وجود طبق آمار وزارت صنعت از ابتدای سال تا کنون تنها 270 دستگاه ساندرو با موتور 1600 سی‌سی در شرکت پارس خودرو تولید شده و به این ترتیب نمی‌توان گفت که این محصول به تولید انبوه رسیده است.

گفته می‌شود دلیل پایین بودن تولید ساندرو، مشکل تأمین مالی سایپا برای واردات قطعات این محصول است و در عین حال بحث‌هایی مبنی بر بالا بودن قیمت تمام شده این خودرو نسبت به قیمت‌های اعلام شده برای فروش آن مطرح است که باید دید در نهایت، تولید ساندرو چه سرنوشتی خواهد داشت و آیا محصول سال 2008 رنو که حال دیگر خودرویی قدیمی محسوب می‌شود و باز هم سهمی از بازار خودرو ایران را در اختیار فرانسوی‌ها قرار خواهد داد؟

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70