#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش سفته‌بازی در بازار ارز با رونق بازار سرمایه

کاهش سفته‌بازی در بازار ارز با رونق بازار سرمایه
کد: 16245   تاریخ انتشار :۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۶

یک تحلیلگر بازار ارز، رونق گرفتن بازار سرمایه را یکی از دلایل کاهش قیمت ارز دانست و افزود: با بازگشت رونق به بازار سرمایه، حجم عظمی از نقدینگی نیز به آن سو رفته و باعث شده است که سفته بازی در بازار ارز کمتر شود.

 به گزارش TSEpress    ابوذر نجمی در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، تصریح کرد: با کاهش تقاضای سفته بازی، بازار ارز با ثبات بیشتری عمل کرده و قیمت‌ها نیز به نسبت شاهد کاهش بوده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد با نزدیک شدن به زمان برگزرای انتخابات، فشار بانک مرکزی بر بازار ارز و صرافی‌ها بیشتر شود تا قیمت ارز ثبات پیدا کند که همین اتفاق نیز روی داد و شاید با نزدیک‌تر شدن به انتخابات، قیمت‌ها پائین‌تر نیز بیاید.

نجمی تصریح کرد: فعلا قیمت هر دلار امریکا در بازار آزاد، در محدوده قیمتی سه هزار و 500 تومان معامله می‌شود و در این محدوده به ثبات نسبی رسیده است.

این تحلیلگر بازار ارز اظهار کرد: بانک مرکزی صرافی‌ها را تحت فشار قرار داده است تا نرخی برای ارز اعلام نکنند و حتی‌المقدور نیز با تزریق ارز، بازار را کنترل کرده است.

نجمی با بیان اینکه باقی ماندن ارز در نرخ‌های فعلی تا زمان برگزرای انتخابات طبیعی است، گفت: حتی ممکن است شاهد افت بیشتری نیز باشیم اما نرخ‌ ارز پس از انتخابات، به نتایج انتخابات و اتفاقات اقتصادی که در آن دوران می‌افتد، بستگی دارد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا زمان انتخابات اتفاق خاصی در بازار ارز نیفتد و حداقل تغییرات بالارونده در قیمت ارز نیز رخ ندهد.

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر