۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش نرخ سود سپرده بانکی و تقویت بورس عامل هدایت نقدینگی به بخش تولید

کاهش نرخ سود سپرده بانکی و تقویت بورس عامل هدایت نقدینگی به بخش تولید
کد: 11716   تاریخ انتشار :۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۹

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی افزود:در صورت کاهش نرخ سود سپرده بانکی و تقویت بازار بورس، شرایطی فراهم می شود که از ظرفیت نقدینگی کشور در جهت رونق تولید استفاده شود.

به گزارش TSEpress  به نقل   قاسم عزیزی درگفت و‌گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم وصول معوقات کلان بانکی گفت:در صورت وصول معوقات کلان بانکی بخشی از منابع لازم برای تقویت تولید کشور فراهم می شود.

نماینده مردم زرند درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی کشور با ارائه تسهیلات خرد فعال می شوند که گویا یاین مطلب است که وصول معوقات تا چه حد در رونق اقتصاد کشور مهم است.

این نماینده مردم درمجلس نهم با تاکید بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی،افزود:درصورت کاهش نرخ سود سپرده بانکی و تقویت بازار بورس،شرایطی فراهم می شود که از ظرفیت نقدینگی کشور در جهت رونق تولید استفاده شود.

عزیزی افزود:بحث برنامه‌ریزی برای هدایت صحیح نقدینگی از بانک ها به بازار بورس و بخش تولید بسیار حساس است به دلیل اینکه عدم توجه به این موضوع به رونق بازار دلالی کاذب منجر می شود.

سوددهی بخش تولید زمینه ساز جذب نقدینگی‌های سرگردان جامعه

وی ادامه داد:درصورت بی توجهی به موضوع هدایت صحیح نقدینگی از بانک به بخش تولید و بورس احتمال ایجاد گرانی کاذب در بازار ارز،مسکن و طلا وجود دارد.

عزیزی افزود:درصورت فراهم شدن شرایط برای سوددهی بخش تولید،افرادی که نقدینگی‌های خود را به بازار دلالی سوق داده اند،انگیزه پیدا می کنند که نقدینگی‌های خود را دربخش مولد اقتصاد سرمایه گذاری کنند.

این عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد:عدم هدایت نقدینگی به بخش مولد اقتصادی به افزایش رکود اقتصادی کمک می کند./

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219