۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 28 شهریور ماه

گزارش بازار 28 شهریور ماه
کد: 8853   تاریخ انتشار :۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵

آغازی امیدوار کننده پایانی نه چندان مطلوب

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته ، کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . هنوز لحظاتی از ابتدای وقت نگذشته بود که تقاضای وارده در سیستم موجب افزایش قیمت نمادهای مختلف و در راس آنها برخی نمادهای خودرویی و بانکی گردید . این مساله موجب گردید طی یک ساعت ابتدایی ، بازار بتدریج با حرکتی رو به بالا همراه گردد . پس از گذشت 1 ساعت از ابتدای وقت بازار کمی با اصلاح مواجه گردید . که این روند تا نیم ساعت پایانی با نوساناتی همراه بود . نیم ساعت آخر وقت باز هم بر حجم عرضه ها افزوده گردید تا نهایتا بازار در وضعیتی فروشنده به کار خود پایان دهد. اما نمادهای قندی طی روز اخیر عموما در محدوده قرمز رنگ در حال معامله بوده و برخی نمادهای این گروه حتی با صف فروش همراه گردیدند . اخباری مبنی بر عدم افزایش قیمت محصولات این شرکت ها به گوش می رسد که در صورت تحقق این مساله شاهد تاثیر منفی بر شرکتهای این گروه خواهیم بود . از دیگر گروههایی که با مهری بازار در محدوده منفی 4 تا 5 دامنه نوسان معاملات خود را به پایان بردند می توان به نمادهای گروه پالایش نفت اشاره نمود که شاید بتوان افت قیمت نفت را از علل افت قیمت این گروه عنوان نمود .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت تا نیمه های وقت آخرین روز هفته وضعیت نسبتا با ثباتی تجربه نموده اما در ادامه با تلاطماتی همراه گردیدند . طلا پس از رشد قیمتی روز پنجشنبه ، طی روز جمعه در محدوده 1130 دلار در حال معامله بوده و نهایتا در نرخ 1138 دلار در هر انس به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت پس از رشد قیمتی روز پنجشنبه ، طی آخرین روز هفته میلادی با کاهش 3 درصدی به 47 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید . بازار ارز در بازار ارز ، امروز دلار بعنوان ارز رایج بازار ، وضعیت آرامی را در محدوده قیمتی 3400 تومان سپری می نماید . دلار هم اینک در نرخ 3420 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد . شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 10 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 62252 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 128 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 65 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70