۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار روز 20 دی ماه

گزارش بازار روز 20 دی ماه
کد: 1423   تاریخ انتشار :۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶

بیدار شدن زود هنگام خرس ها از خواب زمستانی

بازار در اولین روز هفته در حالی کار خود را آغاز نمود که در ابتدای وقت وضعیت متعادلی بر بازار حاکم بود اما دیری نگذشت که فشار فروش موجب منفی گردیدن و حتی تشکیل صف فروش برای بسیاری از نمادهای بازار گردید . از احتمالاتی که برای جو ایجاد شده طی روز اخیر عنوان می گردد ، می توان به سخنان این روزههای دکتر روحانی و پاسخ رهبری اشاره نمود که برخی این مساله را نشانه بروز اختلاف نظر میان این دو شخصیت کلیدی نظام می دانند . در روز اخیر جوزدگی سهامداران و موج ترس ایجاد شده در بازار از سقوط بیشتر قیمتها و کاهش ارزش دارایی افراد نیز به این وضعیت دامن زد علی الخصوص اینکه طی یکی دو سال اخیر سهامداران تازه وارد زیادی به بازار ورود پیدا کرده اند که این مساله با توجه به کم تجربگی و احساسی عمل نمودن این طیف از افراد موجب ایجاد چنین موج های هیجانی نزولی و صعودی در بازار گردیده است .

از اخبار منتشر شده روز اخیر می توان به خبر دیدار قریب الوقوع دکتر ظریف و جان کری در روز چهارشنبه هفته جاری اشاره نمود که مقدمه ایست بر نشست 25 دی ماه مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان و گروه 1+5 در مقر ژنو . همچنین مقرر گردیده در هفته جاری دکتر فطانت فر رئیس جدید سازمان نشست خبری با اصحاب رسانه داشته باشد .

بازار ارز طی روز اخیر با نوسان خاصی مواجه نگردید بطوریکه دلاردر حال حاضر در بازار آزاد در محدوده 3500 تا 3510 تومان در حال معامله می باشد . بازارهای جهانی به علت تعطیلات پایان هفته متوقف می باشند . در آخرین لحظات معاملاتی بازارهای جهانی ، طلا با افزایش قیمت مواجه گردید  و به سطح 1223 دلار در هر انس رسید  . نفت نیز با کمی رشد قیمتی مواجه گردید که دلیل اصلی رشد 1 تا 1.5 دلاری نفت کاهش ذخایر استراتژیک آمریکا عنوان می گردد .

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 703 واحد کاهش به رقم 66198 واحد رسید . نمادهای ماشین آلات و دستگاههای برقی و نمادهای خودرویی بترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219