۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 1 بهمن ماه

گزارش بازار 1 بهمن ماه
کد: 1776   تاریخ انتشار :۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲

بازار همچنان در سراشیبی نزول

بازار بورس در آخرین روز کاری خود همانگونه که انتظار آن وجود داشت با فشار فروش زیادی همراه بود بطوریکه بسیاری از نمادهای مطرح بازار از جمله خودرو، رمپنا، تاپیکو و ... با صف فروش همراه گردیدند. این درحالیست که در ابتدای وقت گزارش پیش بینی سود و همچنین عملکرد 9 ماهه شرکت ایران خودرو منتشر گردید. در این گزارش پیش بینی سود هر سهم با 17 درصد تعدیل مثبت سود (372 ریال) و عملکرد 9 ماهه شرکت 88 درصد پوشش همراه بود. در ساعت پایانی وقت شاهد تحرکاتی در برخی نمادها از جمله خودرو، خپارس و رمپنا بودیم. در نماد خودرو چند شرکت حقوقی اقدام به جمع آوری صف فروش ایران خودرو و خپارس نمودند همچنین بخشی از صف فروش رمپنا نیز جمع آوری گردید .

از اتفاقات مهم روز اخیر می توان به اعتراض و تجمع سهامداران به وضع موجود این روزهای بازار در تالار حافظ اشاره نمود که گفته می شود دکتر قالیباف به میان جمع آمده و سهامداران را به آرامش دعوت نمود.

در زمینه مسائل سیاسی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی روز گذشته طی اظهار نظری عنوان نمود ایران آماده گفتگوی های صریح، شفاف و فراگیر با عربستان می باشد .

بازار ارز پس از دو روز افزایش قیمت از روز گذشته مجددا روند نزولی به خود گرفته بطوریکه دلار پس از کاهش 50 تومانی روز گذشته امروز نیز مجددا با 30 تومان کاهش قیمت به نرخ 3440 تومان رسید. از علل این مساله تزریق پول به این بازار از سوی بانک مرکزی و همچنین انتشار برخی اخبار امیدوار کننده از روند مذاکرات هسته ای می باشد. در بازارهای جهانی امروز شاهد کمی افزایش قیمت طلا و رسیدن نرخ این فلز گرانبها به 1300 دلار در هر انس بودیم. بازار نفت، امروز روز ساکنی را پشت سر گذاشت بطوریکه نفت برنت تنها با 20 سنت کاهش در حال حاضر در محدوده 48 دلار و 60 سنت در حال معامله می باشد .

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 535 واحد کاهش به سطح 65029 رسید که در این بین نمادهای خودوریی و ساختمانی بترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219