۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 17 اسفند ماه

گزارش بازار 17 اسفند ماه
کد: 3281   تاریخ انتشار :۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵

کاهش حجم معاملات در بازاری فرسایشی

بازار بورس طی روز اخیر ، در لحظات ابتدایی وقت در نبود تقاضای کافی در محدوده منفی کار خود را آغاز نمود که در این بین نمادهای خودرویی با توجه به فشار فروش عرضه کنندگان ، کاهش قیمت بیشتری را نسبت به سایر گروهها تجربه نمودند که این مساله حتی منجر به تشکیل صف فروش برای نماد خزامیا گردید. اما پس از گذشت 30 دقیقه از ابتدای بازار به ناگاه شاهد جمع آوری صف فروش این نماد و افزایش قیمت سهام این شرکت تا محدوده صفر تابلو بودیم که این مساله موجب تزریق جوی مثبت در این گروه گردیده و با بهبود وضعیت این گروه ، سایر گروهها نیز کمی با افزایش قیمت همراه گردیدند . حجم معاملات پس از گذشت یک ساعت ابتدایی بازار با افت فاحشی مواجه گردید که این مساله موجب رکودی فراگیر در بازار گردیده و قیمتها به تعادل نسبی رسیدند . این وضعیت تا لحظات پایانی ادامه داشت و نهایتا بازار با همین وضعیت به کار خود پایان داد . در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان روز گذشته اعضای اروپایی گروه 1+5 به همراه وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس گرد هم آمده تا مذاکراتی در رابطه با پرونده هسته ای کشورمان و تحریم های وضع شده برگزار نمایند . پس از پایان این نشست وزیر امور خارجه آلمان اعلام نمود مذاکرات به مرحله تعیین کننده ای رسیده است و وزیر امور خارجه انگلیس نیز این مذاکرات را سازنده خواند . از دیگر اخبار مربوط به پرونده هسته ای کشورمان می توان به مطرح شدن بحث ورود توافق نامه هسته ای در قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد اشاره نمود . دکتر ظریف با اشاره به این مساله عنوان نمود ؛ در صورت تحقق این مساله این توافق نامه الزام بوده و تمام دولتها موظف به پایبندی نسبت به بندهای آن خواهند بود. بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طی روز جمعه شاهد کاهش قیمت نفت و رسیدن قیمت این ماده مهم صنعتی به رقم 59 دلار و 73 سنت برای هر بشکه نفت برنت دریای شمال بودیم . همچنین در این روز پس از انتشار گزارشی مثبت از مشاغل آمریکا در بخش غیرکشاورزی که موجب افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر گردید ، قیمت طلا حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داده و به سطح 1167 دلار در هر انس رسید . بازارهای جهانی در حال حاضر به دلیل فرارسیدن تعطیلات پایان هفته متوقف می باشند . بازار ارز بازار ارز در ادامه روند رو به پایین خود که از دیروز آغاز گردیده ، امروز نیز افت بیشتری را تجربه نمود بطوریکه دلار در روز جاری با 60 ریال کاهش قیمت به سطح 33930 ریال رسید .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 104 واحد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح 63806 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای خودرویی و بانکی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70