۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 20 اسفند ماه

گزارش بازار 20 اسفند ماه
کد: 3408   تاریخ انتشار :۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸

نمایان شدن نقطه عطف بازگشت بازار در معاملات آخرین روز هفته بازار بورس در ابتدای وقت امروز بر خلاف پیش بینی صورت گرفته در روز گذشته ، با وضعیت نسبتا مثبتی کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت نیم ساعت از ابتدای وقت ، حجم عرضه ها کمی افزایش یافت که این مساله موجب گردید قیمتها با اندکی کاهش همراه گردند . پس از آن بازار به ثبات نسبی در اکثر گروهها رسیده و بازار متعادل گردید . این شرایط تا پایان وقت برقرار بود و نهایتا بازار با همین وضعیت به کار خود پایان داد . طی روز اخیر برخی نمادهای پتروشیمی از جمله تاپیکو و پارسان  با اقبال خوبی از سوی بازار مواجه گردیدند . مدیر نظارت بر ناشران بورسی اعلام نمود با توجه به ابلاغیه جدید شرکت پالایش و پخش در خصوص قیمت خوراک وفرآورده ها مقرر گردیده تا شرکتهای پالایشی تا روز جمعه صورت های مالی و پیش بینی جدید خود را بر مبنای این ابلاغیه تنظیم و ارسال نمایند . بر این اساس شرایط بازگشایی این نمادها برای روز شنبه هفته آینده مهیا خواهد گردید . از اخبار مهم سیاسی می توان به خبر خارج نمودن شرکت نفتی بلاروس توسط آمریکا از فهرست سیاه خود اشاره نمود . این شرکت قبلا به دلیل همکاری نفتی با ایران تحریم گردیده بود . در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان روز گذشته نوبخت معاون رئیس جمهور اعلام نمود اکنون توافق تا حد زیادی پیشرفت کرده و تنها دو مورد اختلافی دیگر باقی مانده است . بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار قیمت نفت خام آمریکا در معاملات روز اخیر به 48 دلار و 50 سنت در هر بشکه کاهش قیمت یافت . و در بازار طلا با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در نیمه امسال و تقویت ارزش دلار قیمت این فلز گران بها به سطح 1163 دلار در هر انس کاهش قیمت یافت . بازار ارز در بازار ارز امروز شاهد افت قابل توجه ارزهای مختلف بودیم . بطوریکه دلار با کاهش قیمت 25 تومانی به رقم 3359 تومان رسید که رکوردی جدید در چند ماه اخیر به شمار می آید . فعالان بازار علت این کاهش قیمت را افزایش امیدواری ها به حصول توافق هسته ای عنوان می نمایند .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 218 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 64071 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای پتروشیمی و بانکی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70