۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 25 آذرماه

گزارش بازار 25 آذرماه
کد: 13568   تاریخ انتشار :۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳

کاهش عمومی قیمت ها در روز پایانی هفته

بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . در ادامه تحت تاثیر انتشار خبر بسته شدن پرونده ابعاد نظامی موسوم به pmd شاهد افزایش حجم تقاضا در گروههای مختلف بازار بودیم تا جاییکه نمادهای خودرویی ، حمل و نقل ، ساختمانی ، قندی و برخی نمادهای بانکی تا محدوده 2 تا 5 مثبت دامنه نوسان روزانه افزایش قیمت یافتند . روند رو به بالای بازار تا نیم ساعت ابتدایی وقت ادامه داشته تا اینکه از این مقطع زمانی شاهد تعادل نسبی قیمت ها بودیم . از اواسط وقت در نبود خریدار بالقوه در بازار ، بتدریج بازار تا محدوده صفر تابلوی معاملات کاهش قیمت یافت . پس از این افت قیمت ، بازار مجددا به تعادل نسبی رسید اما این وضعیت چندان پایدار نبوده و موج دوم فروش طی نیم ساعت پایانی وقت موجب گردید تا بسیاری از سهم ها تا محدوده 2 تا 5 منفی دامنه نوسان روزانه کاهش قیمت یابند . از علل کاهش قیمت ها طی معاملات روز اخیر می توان به روز پایانی تسویه حساب دارندگان اعتبار و لزوم تسویه حساب این گروه از سهامداران اشاره نمود .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت طی معاملات روز اخیر با اندکی افزایش قیمت همراه گردیدند . امروز طلا با 4 دلار افزایش قیمت به نرخ 1064 دلار در هر انس رسیده و در بازار نفت ، نفت خام برنت با 30 سنت افزایش قیمت به سطح 38 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار امروز ابتدائا 10 تومان افزایش قیمت داده و به سطح 3615 تومان رسید . این ارز رایج بازار در ادامه با 5 تومان افزایش قیمت بیشتر به سطح 3620 تومان رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص با 86 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 62147 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 114 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 49 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.