#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 28 آذرماه

گزارش بازار 28 آذرماه
کد: 13683   تاریخ انتشار :۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹

افزایش فشار فروش و کاهش قابل توجه قیمت ها در نخستین روز هفته

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها در محدوده قیمتی آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . لحظات ابتدایی وقت به ارزیابی خریداران و فروشندگان از یکدیگر سپری گردیده و پس از گذشت دقایق ابتدایی به مرور شاهد افزایش حجم عرضه ها در گروههای مختلف از جمله نمادهای خودرویی ، بانکی ، پالایش نفت ، ساختمانی و ... بودیم . این وضعیت در ادامه تشدید یافته تا زمینه تشکیل صف فروش برای برخی نمادهای مطرح از جمله خودرو ، وساخت ، وگردش ، شپنا ، شبندر و ... فراهم گردد . اواسط وقت صف فروش برخی نمادها جمع آوری گردید اما فشار فروش مجددا موجب گردید تا برخی نمادها با صف فروش همراه گردند . شاید بتوان وضعیت ایجاد شده در بازار روز اخیر را در عدم تحقق انتظارات فعالان بازار از اثرات مختومه گردیدن پرونده ابعاد نظامی ایران دانست چرا که با وقوع این اتفاق عملا زمینه رفع تحریم ها برداشته شده و می توان به گشایش بازارها ، کاهش هزینه ، افزایش درآمد صنایع مختلف و نهایتا افزایش سودآوری و رونق اقتصادی بازارهای مختلف امیدوار بود .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی در آخرین روز هفته میلادی ، طلا با اندکی افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به سطح 1065 دلار در هر انس رسیده و نفت خام برنت در ادامه روند نزولی خود با نفوذ به کانال 36 دلار ، به سطح 36 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید .

بازار ارز اما در بازار ارز روز اخیر دلار وضعیت متعادلی را در بازار آزاد شاهد بود . این ارز رایج بازار کار خود را در این هفته در نرخ 3630 تومان کار خود را آغاز نموده و در ادامه با کمی افزایش قیمت به نرخ 3635 تومان رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 413 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 61734 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 180 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 116 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
شایعات نیمایی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹
اخبار بیشتر