۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 4 بهمن ماه

گزارش بازار 4 بهمن ماه
کد: 1805   تاریخ انتشار :۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹

بازگشت امیدواری به بازار در پی حمایت شرکتهای حقوقی

بازار بورس در اولین روز هفته وضعیت متعادل تری را نسبت به روزهای قبل شاهد بود. از علل اصلی این مساله می توان به فعال شدن مجدد شرکتهای حقوقی بازار و حمایت از سهام خود اشاره کرد بطوریکه بیش از 80 از خریدهای روز اخیر در نمادهای تاپیکو، بانک ملت، رمپنا و چند سهم بزرگ دیگر بازار متعلق به شرکتهای حقوقی بوده و در سایر نمادهای مطرح بازار از جمله خودرو نیز بیش از 50 درصد از خریدها مربوط به این شرکتها می باشد. امروز شاهد انتشار خبری از دادگاه اتحادیه اروپا مبنی بر خروج بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم های این اتحادیه بودیم که موجب تشکیل صف خرید برای نماد وتجارت گردیده و جو گروه بانکی را نیز مثبت نمود.

در زمینه مسائل سیاسی دور جدیدی از مذاکرات در سطح معاونان وزاری امور خارجه در زوریخ در حال برگزاریست. گفته می شود دیدارهایی در سطح وزاری امور خارجه در داووس سوئیس نیز صورت خواهد گرفت.

از اتفاقات مهم روز اخیر می توان به اعلام رسمی خبر فوت پادشاه عربستان اشاره نمود که علی رغم انتظارات، موجب تلاطم قیمت در بازار نفت نگردید. در بازارهای جهانی نفت برنت در محدوده 49 دلار در هر بشکه به ثبات نسبی رسیده و طلا نیز با کاهش قیمت مواجه گردید. قیمت جهانی طلا روز گذشته در پی اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش ارزش دلار، کاهش یافته و به رقم 1294 دلار در هر انس رسید.

در معاملات بازار ارز کشورمان، روز اخیر شاهد اندکی کاهش قیمتها بودیم بطوریکه دلار با حدود 40 ریال کاهش قیمت در حال حاضر در بازار آزاد در نرخ 3452 تومان در حال معامله می باشد . گفته می شود دولت دلالی ارز در بازار را ممنوع اعلام نمود و با متخلفان برخورد خواهد نمود.

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 2 واحد افزایش به رقم 65029 واحد رسید . نمادهای پتروشیمی و بانکی بترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219