۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 5 اسفند ماه

گزارش بازار 5 اسفند ماه
کد: 2857   تاریخ انتشار :۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲

بازار در وضعیت نزول فرسایشی

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر با وضعیتی مثبت کار خود را آغاز نمود . در این بین نمادهای خودوریی و بانکی نسبت به سایر گروهها وضعیت بهتری را تجربه نمودند . اما پس از گذشت 1 ساعت از ابتدای وقت حجم فروش افزایش یافته تا موجبات کاهش قیمتها فراهم گردد . دلیل جو مثبت ابتدای وقت اخبار منتشره از سوی رسانه های مختلف داخلی و خارجی مبنی بر کاهش شکاف های طرفین مذاکره عنوان می گردد . اما نبود نقدینگی لازم جهت خرید و فشار فروش پایان سال بواسطه نقدینگی لازم برخی شرکتها و همچنین لزوم تسویه حساب پایان سال برخی دارندگان اعتبار نزد شرکتهای کارگزاری موجب نزول فرسایشی در بازارهای این روزها گردیده که این مساله در بازار امروز نیز کاملا ملموس می نمود . در گروه خودرویی امروز شاهد انتشار پیش بینی سود یکی دیگر از نمادهای خودرویی یعنی شرکت زامیاد بودیم . این شرکت در پیش بینی سال آینده خود سود 5 ریالی امسال را 25 ریال به ازای هر سهم برآورد نموده است . بازار بورس پس از افت یک ساعت ابتدایی وقت با همین وضعیت به کار خود پایان داد . بازارهای بین المللی در بازار جهانی نفت ، طی روز اخیر شاهد ادامه روند نزولی قیمت نفت و افت قیمت نفت خام آمریکا به سطح 48 دلار و 90 سنت بودیم که علت این مساله افزایش نگرانی ها بابت افزایش عرضه عنوان می گردد. همچنین طی روز اخیر قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی با افت بیشتری همراه بود . یکی از دلایل افت این فلز گران بها به محدوده 1196 دلار در هر انس ، انتشار گزارش گلدتراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان مبنی بر افزایش ذخایر این صندوق عنوان می گردد .

بازار ارز امروز بازار ارز داخلی با ثبات نسبی در ارزهای مختلف همراه بود بطوریکه دلار تنها با 1 تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته هم اینک در نرخ 3421 تومان در حال معامله می باشد . شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 152 واحد منفی نسبت به روز گذشته در سطح 64525 واحد به کار خود پایان داد . از مجموع ارزش معاملات امروز 16.9 درصد آن مربوط به معاملات نمادهای خودرویی و 9.8 درصد مربوط به نمادهای پتروشیمی می باشد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70