۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 7 آذرماه

گزارش بازار 7 آذرماه
کد: 12360   تاریخ انتشار :۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

افزایش عرضه ها از میانه های بازار

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها در محدوده قیمتی آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . لحظات ابتدایی وقت به ارزیابی خریداران و فروشندگان از یکدیگر سپری گردیده و پس از گذشت دقایق ابتدایی به مرور شاهد افزایش تقاضا در نمادهای قندی بودیم ، نمادهای بانکی و خودرویی در محدوده صفر تابلو در حال معامله بودند ، نمادهای ساختمانی کمی پایین تر از قیمت های صفر تابلو و نمادهای فلزات اساسی و کانی های فلزی در پی کاهش قیمت فلزات و همچنین سنگ آهن در محدوده قرمز رنگ تابلو در حال معامله بودند . این وضعیت تا اواسط وقت ادامه داشته تا اینکه از این مقطع زمانی ، به مرور شاهد افزایش قیمت نمادهای قندی و تشکیل صف خرید برای برخی نمادهای این گروه بودیم . اما در سویی دیگر حجم عرضه در بسیاری از گروهها از جمله نمادهای خودرویی ، ساختمانی ، بانکی رو به فزونی گذاشته تا شاهد تغییر جهت بازار به محدوده قرمز رنگ تابلو باشیم . از علل افزایش عرضه ها در روز اخیر برنامه عرضه روز آینده 10 درصد از سهام خدیزل می باشد . این اتفاق موجب گردید تا برخی از فعالان بازار در جهت تهیه نقدینگی لازم برای خرید سهام این شرکت اقدام به فروش سهام خود نمایند .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت نسبت به معاملات روز پنجشنبه و در ادامه روند رو به پایین خود باز هم با کاهش قیمت بیشتری مواجه گردیدند . طلا در روز جمعه با حدود 15 دلار کاهش قیمت به نرخ 1055 دلار در هر انس رسیده و نفت برنت پس از افزایش حدود 3 درصدی قیمت در میانه های هفته ، روز جمعه با حدود 1 درصد کاهش قیمت به سطح 44 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار این روزها با رشد ملایم قیمتی مواجه گردیده است . این ارز رایج بازار طی روز اخیر با حدود 8 تومان افزایش قیمت به نرخ 3638 تومان رسید .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 99 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 62635 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 152 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 69 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و پالایش نفت بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70