۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش روزانه 16 آذر

گزارش روزانه 16 آذر
کد: 526   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱

ادامه روند نزولی به همراه کاهش حجم معاملات

بازار امروز را در حالی آغاز نمودیم که در ابتدای وقت وضعیت نسبتا متعادلی در بخش عمده ای از بازار حاکم بود اما در ادامه بدلیل عدم حمایت لازم از سوی شرکتهای حقوقی ، طرف تقاضا در برابر فشار عرضه کمر خم نموده و به مرور شاهد روند نزولی قیمتها بودیم .

با توجه به نزدیک شدن شاخص کل به کف یکساله خود ( سطح 70300 واحد) و حساسیت زیاد فعالان و همچنین مسئولین بازار به این مساله ، به نظر می رسد حمایت از بازار از روز آینده در دستور کار مسئولین قرار گیرد . در این راستا در اواخر وقت امروز ، شاهد تحرکاتی در برخی نمادها و مثبت شدن آخرین قیمت سهام شرکتها نسبت به قیمت پایانی بودیم .

از اتفاق مهم روز اخیر می توان به ارائه بودجه سال 94  از سوی دولت جهت بررسی در مجلس و همچنین کمسیون های تخصصی اشاره نمود . از نکات مهم بودجه ارائه شده می توان به تعیین قیمت نفت در رقم 70 دلار ، نرخ دلار اتاق مبادله ای 2850 تومان ، افزایش 16 درصدی بودجه عمرانی ، افزایش 14درصدی حقوق کارمندان ، ثابت ماندن نرخ بهره مالکانه معادن  در رقم 30 درصد فروش اشاره نمود . همچنین رقم کل بودجه سال آینده کشور نیز 219.6 هزار میلیارد تومان تعیین گردید .

شاخص کل در پایان وقت امروز با 542 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 71170 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین حجم معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219