۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حمایت صندوق توسعه ملی از صنعت ریلی

حمایت صندوق توسعه ملی از صنعت ریلی
کد: 29199   تاریخ انتشار :۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸

منابع صندوق توسعه ملی از محل درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود که میزان آن در بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور از ۲۰ درصد پیشین به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش TSEpress  رئیس صندوق توسعه ملی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی به‌عنوان رکن مهم توسعه افزون بر اشتغال ‌زایی و ثروت‌ آفرینی اقتصادی مورد حمایت این صندوق قرار دارد.

مرتضی شهیدزاده در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی این صندوق برای توجه جدی به صنایع و تولیدگران داخلی و به تبع آن بخش خصوصی مولد خبر داد. شهید زاده از حمل و نقل ریلی به‌عنوان رکن مهم توسعه یاد کرد که ثروت آفرینی در این بخش می تواند در زندگی شهروندان نیز آثار مفیدی داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بر ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی و بسترسازی قانونی برای افزایش مشارکت در این حوزه تاکید کرد. در این دیدار «رفع گلوگاه‌های حمل بار توسط ریل و ناوگان ریلی»، «تسهیل شرایط حمل و نقل کالا»، «نوسازی و بهسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ناوگان حمل و نقل ریلی کشور» و «هدایت سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیربنایی» به‌عنوان برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه حمل و نقل کشور اعلام شد. download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.