۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

400 عدد واگن‌ روسی تحویل شد

400 عدد واگن‌ روسی تحویل شد
کد: 30345   تاریخ انتشار :۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۴

قرارداد تأمین ۲۱ هزار واگن، (20 هزار واگن باری و هزار واگن مسافری) و ۳۵۰ دستگاه لکوموتیو ایرانی-روسی، آذرماه سال گذشته به امضای وزیر راه‌وشهرسازی رسید.

به گزارش TSEpress  حسین عاشوری درباره واردات این واگن‌ها گفت: تعدادی از این واگن‌ها به کشور وارد شده و تعدادی نیز پس از انجام تشریفات گمرکی به ترتیب وارد کشور می‌شوند.

همچنین به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، تعدادی از واگن‌های باری این قرارداد سه میلیارد یورویی از سال گذشته تا کنون از مرز سرخس وارد کشور شده و تعدادی هم پروسه نقل و انتقال را طی می‌کنند.

واگن‌های باری روسی- در این قرارداد- از نوع لبه‌بلند هستند که 400 عدد از آن‌ها از بهمن پارسال تاکنون، از مرز ریلی سرخس وارد کشور شده است و هم اکنون حدود 200 دستگاه آن در حال تردد در شبکه ریلی کشور است. 200 دستگاه واگن دیگر نیز تشریفات اداری و گمرکی ورود به کشور را می‌گذراند.

لازم به ذکر است به‌محض ورود این واگن‌ها، فرآیند تغییر بوژی واگن‌های ناهمگن خارجی و عملیات هماهنگ‌سازی آن‌ها با ریل داخلی انجام می‌شود که انجام آن به ازای هر واگن معادل 360 فرانک سوئیس و در مجموع بیش از شش میلیارد ریال برای راه‌آهن خراسان و سرخس به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تعویض بوژی درآمد دارد. چراکه بوژی‌های این واگن‌ها عریض هستند و برای سیر در شبکه ریلی کشورهای حوزه سی آی اس ساخته شده‌اند.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70