۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چهار هزار و 700 تن آهن اسفنجی در راه آهن یزد حمل شد

چهار هزار و 700 تن آهن اسفنجی در راه آهن یزد حمل شد
کد: 30506   تاریخ انتشار :۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۶

راه آهن یزد با سهم حدود 40 درصد حمل و نقل بار در 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.80 درصد مواد معدنی و 70 درصد بارهای ترانزیتی ایران از طریق این استان با قطار جابه جا میشود.

به گزارش TSEpress مدیرکل راه آهن یزد گفت: با توجه به شرایط ویژه حمل و نقل جاده ای کشور در خرداد ماه سال 1397و درخواست حمل آهن اسفنجی، برای نخستین بار حمل این محموله به صورت « عملیاتی» توسط ناوگان ریلی در این استان به مقصد کارخانه فولادآلیاژی ایران حمل شد.

سید مصطفی داودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این محموله با درخواست صنایع بالادستی فولاد از مبدا ایستگاه گندله سازی اردکان به مقصد فولاد آلیاژی ایران حمل شد. وی با بیان اینکه آهن اسفنجی با رعایت نکات ایمنی و تمهیدات لازم در مسیر خط آهن اردکان ـ یزد، حمل شد، تصریح کرد: به دلیل ماهیت آهن اسفنجی و قرار گرفتن آن در گروه کالا های خطرناک، رعایت نکات ویژه ایمنی ، حمل و نقل ریلی در باره این کالا، امری اجتناب ناپذیر است. مدیرکل راه آهن یزد یادآور شد: نخستین محموله آهن اسفنجی در این استان تیرماه 96 با حمل آزمایشی بوسیله ناوگان ریلی این اداره کل انجام شده بود. آهن اسفنجی، محصولی است با شکل ظاهری به صورت قطعات کروی متخلخل یا اسفنج گونه که از احیای مستقیم سنگ آهن(گندله) حاصل می شود و بدون نیاز به ذوب ، اکسیژن آن حذف می شود و دارای عیار 84 الی 95 درصد است و جایگزین مناسبی برای ضایعات آهن مورد نیاز واحدهای فولادسازی است.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70