۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تسهیلات برای رونق صنایع

آغاز پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تسهیلات برای رونق صنایع
کد: 30856   تاریخ انتشار :۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰

رباره وضعیت اجرای طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۷، گفت: این طرح همانند طرح سال گذشته با لحاظ اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به حداقل ۱۰ هزار واحد صنعتی مدنظر قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن اجرای طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۷ جهت پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان به حداقل ۱۰ هزار واحد صنعتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، طرح رونق تولید در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۵ کلید خورد تا در ابتدای امر پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی به ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط مدنظر قرار گیرد؛ طرحی که یکی از پروژه‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آمد و از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شد. در ابتدای اجرای طرح رونق تولید، پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی فقط برای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شد اما با پیشرفت کار، واحدهای کوچک و متوسط بخش کشاورزی نیز مشمول طرح مذکور شدند تا با مراجعه به بانک‌ها تسهیلات مربوطه را دریافت کنند. با توجه به حجم متقاضیان دریافت تسهیلات با در نظر گرفتن نیاز واحدهای تولیدی برای احیاء و رونق چرخه تولید، میزان متقاضیان برای اخذ تسهیلات بیشتر از ۷۵۰۰ واحد در نظر گرفته شد و در نهایت در قالب طرح رونق تولید به ۲۴ هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در این بین تعداد واحدهای صنعتی معادل ۱۲ هزار مورد بود. با آغاز سال ۱۳۹۶ مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادامه طرح رونق تولید در این سال خبر دادند و اظهار کردند که در ابتدای سال پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متقاضی تسهیلات بسته خواهد شد تا اگر واحدی درخواست وام کرده و موفق به دریافت آن نشده رقم مربوط به آن تعلق گیرد و پس از اعطای تسهیلات به کلیه واحدهای متقاضی ادامه طرح رونق تولید برای متقاضیان جدید در سال گذشته کلید بخورد. در نهایت تصمیم بر این شد که طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶ به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال و رقم مورد نیاز برای ارائه تسهیلات به متقاضیان اعلام شود تا تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی به ۱۰ هزار واحد صنعتی تعلق گیرد. در نهایت نیز پرونده طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶ نیز با پرداخت اعتباری معادل ۱۸ هزار میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان به ۴۲ هزار و ۴۰۵ بنگاه تولیدی، بسته شد. محسن صالحی نیا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت - درباره وضعیت اجرای طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۷، به ایسنا گفت: این طرح همانند طرح سال گذشته با لحاظ اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به حداقل ۱۰ هزار واحد صنعتی مدنظر قرار گرفته است. به گفته وی، سامانه مربوط به طرح رونق تولید باز است و واحدهای تولیدی در تمامی استان‌های کشور می توانند جهت دریافت تسهیلات، درخواست خود را ارائه کنند.

صنعت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70