۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خبرهای مهم پست‌بانک از زبان وزیر ارتباطات

خبرهای مهم پست‌بانک از زبان وزیر ارتباطات
کد: 31471   تاریخ انتشار :۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست بانک باید شعبه ای تخصصی برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و سرمایه های در گردش شرکت های فعال این بخش را جذب کند.

به گزارش TSEpress تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد جواد آذری جهرمی» در جمع مدیران پست بانک ایران افزود: پست بانک برای رسوب منابع، باید از سرمایه های بخشی حوزه ارتباطات استفاده کند و سرمایه در گردش شرکت های آی.سی.تی در پست بانک باشد. آذری جهرمی اضافه کرد: یکی از ارکان نهاد توسعه ای و نهاد مهارتی، وجود بانک توسعه ای در آن بخش است که پست بانک باید این نقش را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفا کند. وی آموزش نیروی انسان و تغییر فرآیندها و کارکردهای پست بانک را برای تبدیل شدن به نهاد تخصصی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ضروری دانست. وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر اساسنامه، افزایش سرمایه و مدیریت هزینه را از مهمترین برنامه های این بانک اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم موفق شویم پست بانک باید جلوتر از برنامه های وزارت حرکت کند و این تغییر به عزم جدی مدیران پست بانک برای اصلاح امور نیاز دارد. به گفته وی، ۶ هزار باجه بانکی در کشور هزینه زیادی بر بانک تحمیل می کند و سوددهی آن را پایین می آورد. بنابراین مهمترین نکته، مدیریت هزینه ها در بانک است تا هزینه های جاری حضور پست بانک (در مناطق کمتربرخوردار ) را پوشش دهد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیران بانک باید برای تغییر اساسنامه پیگیری بیشتری داشته باشند تا اشکال های مرتبط با دریافت مجوز درگاه پرداخت (پی.اس.پی) برطرف شود. وی از مدیران این بانک خواست گزارش آماری با جزییات میزان تراکنش ۱۷۰۰ خودپرداز پست بانک در مناطق کمتر برخوردار ارائه کنند تا بتوان برای نصب خودپرداز یا دستگاه بدون دریافت وجه نقد (Cashless) در روستاها و مغازه های اطراف تصمیم های جدیدی گرفت. به گزارش ایرنا، پست بانک اکنون هشت هزار نقطه تماس شامل شعبه و باجه در سراسر کشور دارد قرار است این بانک بزودی پس از تصویب اساسنامه جدید در دولت، به بانک توسعه ای و تخصصی تبدیل شود.

پست بانک   وپست   وزیر ارتباطات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70