۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بومی سازی تکنولوژی کک سازی در ذوب آهن اصفهان

بومی سازی تکنولوژی کک سازی در ذوب آهن اصفهان
کد: 31490   تاریخ انتشار :۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۳

تلاشگران ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در کشور موفق شدند درهای فلکسیبل سلول های باتری های کک سازی را طراحی و تکنولوژی ساخت این درها را بومی سازی کنند .

به گزارش TSEpress مهندس رضوانیان مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن با بیان این خبر گفت : با طراحی این درها گام بلندی در جهت حذف آلاینده های زیست محیطی برداشته می شود .

وی افزود : تا پیش از این طراحی و ساخت این درها تنها در چند کشور خارجی انجام می شد اما با تلاش متخصصان ذوب آهنی ، این درها پس از یک سال کار تحقیقاتی ، طراحی و آماده ساخت شد.

مدیر تولیدات کک و شیمیایی ذوب آهن تصریح کرد : جهت حذف آلاینده های زیست محیطی در بخش کک سازی چهار پروژه مد نظر است که بدین شرح می باشد : تنظیم رژیم هیدرولیکی و گرمایی باتری ، طراحی ، ساخت و اجرای درهای سلول های باتری به شکل فلکسیبل ، تعویض سیستم های تمیز کننده در سلول های باتری ، تکمیل طرح های نیمه تمام باتری کک سازی که با ترک محل کار توسط پیمانکار به صورت نیمه تمام باقی ماند .

مهندس رضوانیان گفت : سالانه در ذوب آهن اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کک تولید می شود که با به روز رسانی نمودن تجهیزات باتری ها ، علاوه بر حذف آلاینده های زیست محیطی ، کیفیت این محصول افزایش می یابد .

وی افزود : در بخش کک سازی ، باید بیش از ۱۵۰ در سلول باتری تعویض شود که ساخت آن در ذوب آهن اصفهان ارزش افزوده بسیاری ایجاد می کند و از خروج ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارز جلوگیری می شود .

ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70