۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شینهوا: آمریکا از برنامه صفر شدن فروش نفت ایران عقب می نشیند

شینهوا: آمریکا از برنامه صفر شدن فروش نفت ایران عقب می نشیند
کد: 31758   تاریخ انتشار :۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹

'شینهوا' خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد شواهد نشان می دهد آمریکا از برنامه به صفر رساندن فروش نفت ایران با شروع تحریم های ماه نوامبر عقب نشینی می کند.

به گزارش TSEpress شینهوا روز پنجشنبه در مطلبی نوشت حسن روحانی رییس جمهوری ایران تاکید کرده است که آمریکا در حال عقب نشینی از برنامه تحریم نفتی ایران برای به صفر رساندن فروش نفت است. این گزارش از قول وی آورده است دولت آمریکا ابتدا می گفت فروش نفت ایران را به صفر می رساند اما بعد گفت که این در ماه نوامبر امکان پذیر نیست و سپس اعلام کرد این امر به آینده موکول خواهد شد و حالا هم می گوید که فروش نفت ایران را کاهش خواهد داد. خبرگزاری رسمی چین خاطر نشان می کند که ایران این اظهار نظرها از سوی آمریکا را نشانه ای از پسرفت مرحله به مرحله آنها از برنامه تحریم نفتی می داند. بنا به این گزارش، رییس جمهوری اسلامی ایران بر این نکته تاکید کرده است که تهران از تهدیدهای واشنگتن مرعوب نمی شود و دولت می تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل و فصل کند. در همین حال تارنمای انگلیش نیوز چین هم نوشته است که ایران بر خلاف تهدیدهای آمریکا به فروش نفت به هند ادامه خواهد داد و دهلی نو همچنان خریدار بزرگ نفت ایران پس از تحریم های چهارم نوامبر خواهد بود. این گزارش می افزاید هند اعلام کرده است به همکاری با تهران متعهد است و قصد دارد خریدهای نفتی اش از ایران را ادامه دهد و همکاری های اقتصادی دو کشور را تقویت کند.

آمریکا   ایران   بورس تهران   تحریم   چین   نفت   هند   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70