۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ثبات قیمت رب گوجه‌فرنگی

ثبات قیمت رب گوجه‌فرنگی
کد: 31805   تاریخ انتشار :۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۵

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در ارتباط با آخرین وضعیت قیمت رب گوجه‌فرنگی پس از افزایش شدید قیمت این محصول در یک ماهه اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت رب گوجه‌فرنگی پس از رشد سرسام‌آور، در محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان باقی مانده است و خوشبختانه از این قیمت بالاتر نرفت و در این بازه قیمتی به ثبات رسیده است.

به گزارش TSEpress محمد میررضوی در گفت‌وگو با ایسنا، از درخواست این سندیکا مبنی بر رفع ممنوعیت صادرات انواع سس دارای رب گوجه‌فرنگی خبر داد و اعلام کرد که درخواست بررسی و رفع ممنوعیت صادرات این محصولات، به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه شده است.
  • وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که شاهد توقف قیمت رب گوجه‌فرنگی در مرز ۲۰ هزار تومان باشیم.
  • دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به موارد مختلفی که منجر به افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی شد، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری قیمت هر قوطی رب گوجه‌فرنگی بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان بود اما به دلایل مختلفی از جمله رشد قیمت مواد اولیه و وسایل بسته‌بندی، شاهد افزایش ناگهانی قیمت هر قوطی رب گوجه‌فرنگی تا رقمی معادل ۲۰ هزار تومان بودیم.
  • میررضوی به درخواست سندیکای صنایع کنسرو ایران از سازمان توسعه تجارت در ارتباط با رفع ممنوعیت صادرات انواع سس‌های دارای رب گوجه‌فرنگی اشاره و بیان کرد: همزمان با ممنوعیت صادرات رب گوجه‌فرنگی، صادرات انواع سس‌های دارای رب گوجه‌فرنگی نیز ممنوع شد که این مساله فعالان اقتصادی در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: به دلیل این ممنوعیت، تولیدکنندگان انواع سس‌های دارای رب گوجه‌فرنگی بازاری که به سختی طی سالیان اخیر به دست آمده را از دست خواهند داد و ترکیه جایگزین تجاری ایران در حوزه مشتقات رب گوجه‌فرنگی خواهد شد.
  • او با اشاره به درخواست مربوطه از سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر رفع ممنوعیت صادرات انواع سس‌های دارای رب گوجه‌فرنگی، خاطرنشان کرد: از سازمان توسعه تجارت ایران درخواست کرده‌ایم تا موضوع ممنوعیت صادرات انواع سس‌های دارای رب گوجه‌فرنگی بررسی و تدابیر لازم جهت رفع این ممنوعیت اندیشیده شود.
  • به گزارش ایسنا، چندی پیش در پی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و افزایش صادرات آن، رب گوجه‌فرنگی نیز با افزایش قیمت همراه شد و هر قوطی در برخی برندها و مغازه‌ها تا ۲۰ هزار تومان هم قیمت خورد. در چنین شرایطی در مواردی قیمت از روی برخی قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی حذف شد و محصول به صورت توافقی به واحدهای فروش عرضه شده و واحدهای صنفی محصول را با قیمت تشخیصی خود به مشتریان عرضه می‌کردند. این موضوع باعث شد این محصول با قیمت‌های غیرواقعی و متفاوت در هر مغازه فروخته شود که نشانگر نبود نظارت مناسب از سوی دستگاه‌های متولی بود. با این حال اما این روزها قیمت هر قوطی رب گوجه‌فرنگی در محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان ثبات پیدا کرده، هر چند که نمی‌توان منکر بالا بودن این قیمت برای مصرف‌کنندگان بود.

بازار سرمایه   بورس   تبرک   رب   غشهداب   قیمت رب گوجه فرنگی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70