۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

واحد تصفیه هیدروژنی نفت پالایشگاه بندرعباس راه اندازی شد

واحد تصفیه هیدروژنی نفت پالایشگاه بندرعباس راه اندازی شد
کد: 31859   تاریخ انتشار :۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز پالایشگاه نفت این شرکت با هدف بهبود کیفیت نفت گاز تولیدی و مطابق با استاندارد یورو۴ در این پالایشگاه راه اندازی شد.

  • به گزارش TSEpress هاشم نامور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه اندازی این واحد میزان گوگرد موجود در نفت گاز تولیدی پالایشگاه از ۱۰ هزار میلی‌ گرم به کمتر از ۵۰ میلی گرم کاهش یافت و مجموع نفت گاز تولیدی پالایشگاه بندرعباس بر اساس استاندارد یورو ۴ به ۱۵ میلیون لیتر در روز رسید. وی تصریح کرد: این واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس است که با ظرفیت اسمی ۵۰ هزار بشکه در روز، بزرگترین واحد تبدیل کاتالیستی این پالایشگاه است.
  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز، ناخالصی هایی شامل گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و هم چنین برخی فلزات در خوراک ورودی نظیر نیکل، وانادیم، ارسنیک، سرب و مس از نفت گاز ورودی جداسازی می شود.
  • نامور ابراز داشت: اجرای این طرح علاوه بر ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی و کاهش آلاینده های زیست محیطی، موجب استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت ها و امکانات داخلی در راستای حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور می شود.
  • وی یاد آور شد: این طرح از جمله طرح های زیست محیطی و در راستای برنامه های بهبود کیفیت محصولات تولیدی و صیانت از محیط زیست است. به گفته این مسوول، در طرح ملی افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه بندرعباس واحدهای مهمی مانند تصفیه نفتای سبک و سنگین، تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه هیدروژنی نفت گازو تصفیه گاز با آمین احداث شده است.
  • نامور راه اندازی واحدهای تصفیه آبهای ترش، بازیافت و جامدسازی گوگرد، ۱۷ دستگاه مخازن جدید و همچنین واحدهای آب برق و بخار را از دیگر واحدها در طرح ملی افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه بندرعباس برشمرد.
  • وی خاطرنشان کرد: واحدهای بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش متخصصان پالایشگاه بندرعباس در سال گذشته به بهره برداری رسید و از مجموع واحد های باقیمانده این پروژه، واحد بازیافت گوگرد هم اکنون در حال ساخت و تکمیل مراحل پایانی است. به گزارش ایرنا، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی، در حال حاضر ۱۸ درصد از نیاز کشور به انرژی و فرآورده های نفتی را تامین می کند.
  • فرآورده های تولیدی این پالایشگاه در دو گروه اصلی و ویژه طبقه بندی می شود و محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که مطابق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می شود. محصولات فرعی نیز شامل حلال ۴۰۲، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوبکات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

بازار سرمایه   بورس   پالایش نفت بندرعباس   شبندر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.