۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نخستین محموله صادرات کاشی با راه‌آهن از یزد بارگیری شد

نخستین محموله صادرات کاشی با راه‌آهن از یزد بارگیری شد
کد: 31895   تاریخ انتشار :۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۲

مدیرکل راه‌آهن یزد گفت: نخستین محموله صادرات کاشی از این استان با استفاده از امکانات خطوط ریلی به بندر امیرآباد مازندران برای ارسال به قزاقستان در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، کاهش میزان مصرف سوخت و ترافیک راه‌های زمینی بارگیری شد.

  • به گزارش TSEpress سید مصطفی داودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، وزن این محموله را یک هزار و ۱۵۵ تن ذکر کرد که با استفاده از ۲۱ واگن مسقف بارگیری و ارسال شد.
  • وی افزود: طبق مذاکره با صاحبان کالا، در آینده نزدیک ۲۱ واگن محموله کاشی به وزن یک هزار و ۳۰۰ تن برای صادرات به خارج کشور به بندر امیرآباد بهشهر بارگیری می‌شود .
  • مدیرکل راه‌آهن یزد تصریح کرد: این استان ، قطب تولید سرامیک و کاشی کشور است، برنامه‌هایی برای جذب و حمل بار با استفاده از ناوگان ریلی پیش‌بینی شد.
  • مهرماه سال ۱۳۹۷ نیز برای نخستین بار یک هزار تن میلگرد تولید فولاد یزد از ایستگاه راه‌آهن مبارکه بافق برای صادرات به ترکیه به مقصد تبریز بارگیری شد. همچنین ۲۶۲ تن بار میلگرد فولاد سرمد ابرکوه در بندر خشک پیشگامان و با همکاری راه‌آهن یزد و شرکت ترکیب حمل‌ونقل به مقصد تبریز به‌منظور ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی حمل شد.
  • راه‌آهن یزد با سهم ۳۷ درصد حمل‌ونقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است . بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند . ۱۱ میلیون و ۱۵۴ هزار تن مواد معدنی ، کنستانتره و سایر محموله‌ها در ۶ماه اول سال ۱۳۹۷ در راه‌آهن استان بارگیری و تخلیه شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷٫۶ درصد افزایش دارد.

بورس   توریل   حآسا   حپارسا   حریل   حسیر   حمل ریلی   حمل و نقل ریلی   راه آهن   شرکتهای ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.