۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خط تولید شبانه خودروسازان برای نوسازی تاکسی‌ها

خط تولید شبانه خودروسازان برای نوسازی تاکسی‌ها
کد: 31914   تاریخ انتشار :۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰

مدیرکل دفتر فنی،عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: مقرر شده است یکی از شرکت‌های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه‌ای برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی‌های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده باشیم.

به گزارش TSEpress  موضوع اجرای طرح نوسازی خودروهای سنگین، کامیونت، اتوبوس شهری و بین شهری و کشنده ضمن برگزاری جلسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در خصوص موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بخشنامه ها و دستورالعمل های دولت در مورد نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و اتوبوس در استان تهران پیگیری های متعددی انجام شده است .

  • وی افزود: در این جلسه برخی شرکت های خودروسازی از گشایش LC و اعتبارات برای دستیابی به قطعات خودروهای سنگین خبر دادند و برخی شرکت ها نیز به دلیل بدهی بانکی در گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شده اند.
  • مدیرکل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ قرار است طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود تصریح کرد: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری،۹ هزار اتوبوس بین شهری،۱۲۰ هزار کامیون و کشنده،۶  هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.
  • خراسانی افزود: با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودروها در تهران ،هدف ما اختصاص ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودروهای سنگین به استان تهران است.

وی عنوان کرد: بسیاری از کامیون های فرسوده که اجازه اخذ بارنامه ندارند و نمی توانند در خطوط بین شهری فعالیت کنند،به طور شبانه در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی مصالح ساختمانی می کنند.

  • خراسانی به تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری های انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸ ،۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود خواهد داشت و نیاز است تا خودروسازها سهم بیشتری به نوسازی تاکسی ها اختصاص دهند.
  • مدیرکل دفتر فنی استانداری تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط حدود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است که عدد قابل ملاحظه ای نیست و نیاز است خودروسازها همکاری بیشتری در این بخش داشته باشند.

وی در پایان گفت: در این جلسه با نظر استاندار تهران و هماهنگی انجام شده مقرر شد یکی از شرکت های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه ای برای تاکسی ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی ها باشیم.

تاکسی   خودرو   نوسازی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70