۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

واحد تقطیر پالایشگاه اصفهان؛ آماده بهره برداری

واحد تقطیر پالایشگاه اصفهان؛ آماده بهره برداری
کد: 31940   تاریخ انتشار :۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵

سومین واحد تقطیر پالایشگاه نفت اصفهان با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز آماده بهره برداری است.

  • به گزارش TSEpress معاون مهندسی وتوسعه این پالایشگاه با اشاره به تولید ۷۰ درصدی تجهیزات این پالایشگاه در شرکت های داخلی گفت: با تلاش ۳۶ ماهه متخصصان ایرانی و صرف ۳۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳ هزار و۱۲۰ میلیارد ریالی ، این پالایشگاه به صورت کاملا بومی طراحی و اجرا شد . ناصر خیری با بیان اینکه حداکثر تا دو ماه آینده سوخت سبک این واحد ، وارد بازار می شود افزود : پالایشگاه نفت اصفهان تاکنون با فعالیت ۲ واحد تقطیر ۱۴۵ هزار بشکه ای و تغییر مد فعالیت ۲ واحدگران روی۴۰ هزار بشکه ای ، روزانه۳۷۰ هزار بشکه نفت را پالایش می کرد.
  • وی با اشاره به ظرفیت اسمی۲۴۰ هزار بشکه ای پالایشگاه گفت: با توجه به نیاز کشور تاکنون مجبور بودیم۱۳۰ هزار بشکه بیشتر از ظرفیت اسمی پالایشگاه، محصولات نفتی تولید کنیم که این سود دهی پالایشگاه را بین۱۰ تا۲۰ درصد کاهش داده و از طرف دیگر مشکل فنی ایجاد میکرد.
  • خیری با بیان اینکه با راه اندازی واحد تقطیر سه ، پالایشگاه به صورت بهینه فعالیت خواهد کرد افزود: از این به بعد واحدهای تقطیر یک و دو با کاهش ظرفیت ، روزانه۱۲۰ هزار بشکه محصولات نفتی تولید می کنند و واحدهای گران روی پالایشگاه اصفهان هم با خروج از چرخه شکست نفت خام ، به مد فعالیت خود یعنی شکست نفت کوره باز خواهد گشت.
  • وی گفت: درحالیکه با راه اندازی واحد تقطیر سه ، ۱۵ هزار بشکه از خوراک نفت خام این پالایشگاه کاسته میشود ، ۳۶ هزار بشکه به محصولات سوخت سبک مثل بنزین ، گازوییل و نفت سفید که ارزش افزوده بیشتری دارد ، اضافه خواهد شد.

بازار سرمایه   بورس تهران   پالایش نفت اصفهان   شپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70