۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو
کد: 31961   تاریخ انتشار :۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۳

افزایش قیمتی که در ماه‌های گذشته در بازار خودرو اتفاق افتاد؛ اگر غیررسمی هم بود، حال خودروسازان طرح پیشنهادی افزایش ۵۰ درصدی نرخ را به صورت رسمی روی میز دارند. سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که بعد از تعطیلات، این کمیسیون درباره افزایش قیمت خودرو به جمع‌بندی خواهد رسید.

  • به گزارش TSEpress آن‌طور که سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا اعلام می‌کند: برای خودرو‌هایی که بخش عمده قطعات آن در داخل ساخته می‌شود، با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های سربار آن، حداقل باید یک افزایش ۵۰ درصدی اعمال شود تا ساخت خودرو دارای منطق اقتصادی شود؛ البته رقمی که او پیشنهاد می‌دهد از نگاه علی شکوهی کارشناس خودرو، منطبق بر کشش بازار نیست. حال باید منتظر ماند و دید پس از پایان تعطیلات مجلس، نمایندگان خانه ملت چه میزان افزایش قیمت برای خودرو را به تصویب می‌رسانند و شورای رقابت چگونه درباره تغییر نرخ این محصول، تصمیم‌گیری خواهد کرد. قیمت پراید این روز‌ها همچون نرخ تصادفات جاده‌ای این خودرو، روندی صعودی به خود گرفته است. خودرویی که از لحاظ کیفیت مطلوبیت کافی برای مصرف‌کننده ندارد، در بازار آزاد ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
  • اگرچه نمایشگاه‌داران می‌گویند که در قیمت‌های اعلام‌شده برای بازار کسی مایل به خرید و فروش نیست، اما متقاضیان می‌توانند پراید را در کارخانه اگر با خلف وعده تولیدکننده مواجه نشود، به قیمت ۲۲ میلیون تومان خریداری کنند. وضعیت بقیه خودرو‌ها هم بهتر از پراید نیست. محصولات شرکت‌های سازنده خودرو، با اختلاف قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بین کارخانه تا بازار، در حال معامله هستند. شاید این اختلاف معنی‌دار قیمت‌ها، تغییر نرخ ارز و رشد قیمت مواد اولیه، مجلس را بر آن داشته که بعد از تعطیلات برای تغییر قیمت این محصول، تصمیم بگیرد. آن‌طور که سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس به تسنیم گفته است: بعد از اتمام تعطیلات مجلس این کمیسیون با برگزاری جلسه‌ای نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند و در نهایت به جمع‌بندی خواهد رسید.

ایران خودرو   بازار سرمایه   بورس تهران   خودرو   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70