۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز بهاری خودروسازان در پاییز

آغاز بهاری خودروسازان در پاییز
کد: 32199   تاریخ انتشار :۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۴

جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی در شرایطی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تیراژ ماهانه محصولات سواری خودروسازان افزایش یافته است. با این حال اما تولید سواری‌ها در هفت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش TSEpress  طبق آمار اعلامی، ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو به‌عنوان سه خودروساز بزرگ کشور در مجموع ۵۵۰ هزار و ۲۴ دستگاه انواع محصول سواری را تا پایان مهر امسال تولید کرده‌اند تا نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، کاهشی ۲۲ درصدی را تجربه کنند.
  • آمار اما از افزایش حدودا ۵۰ درصدی تیراژ خودروهای سواری در مهر و نسبت به شهریور خبر می‌دهد، چه آنکه غول‌های جاده مخصوص توانسته‌اند ۷۰ هزار و ۲۹۸ دستگاه محصول سواری را در اولین ماه پاییز تولید کنند. این در شرایطی است که آمار ماهانه خودروسازان طی سه ماه تابستان نزولی بود و با توجه به وجود تحریم‌ها و کمبود قطعات (به گفته خودروسازان) انتظار می‌رفت تیراژ مهر نسبت به شهریور نیز افت کند. با این حال آمار می‌گوید خودروسازان توانسته‌اند تولید خود را در اولین ماه پاییز و نسبت به آخرین ماه تابستان بالا ببرند، هرچند مشخص نیست چه تعداد از محصولات تولیدی، با کسری قطعه مواجه است.
  • در بین خودروسازان بزرگ کشور، ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی، با تولید ۲۸۴ هزار و ۹۲۱ دستگاه انواع خودروی سواری در هفت ماه امسال، کاهش تیراژ ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. سایپا نیز که ۱۶۹ هزار و ۸۵۶ دستگاه انواع محصولات سواری را در هفت ماه امسال به تولید رسانده، کاهشی ۴/ ۱۱ درصدی را به خود می‌بیند. همچنین از پارس‌خودرو نیز خبر می‌رسد این شرکت با تولید ۹۵ هزار و ۲۴۷ دستگاه انواع خودرو‌های سواری تا پایان مهر امسال، ۸/ ۲۴ درصد کاهش تولید را نسبت به هفت ماه سال گذشته تجربه کرده است. طبق آمار اعلامی، تیراژ ماهانه ایران‌خودرو در مهر به ۳۷ هزار و ۹۰۵ دستگاه رسیده و این رقم نشان از رشد حدودا ۵۷ درصدی تولید محصولات سواری این شرکت در مقایسه با شهریور دارد. همچنین گروه خودروسازی سایپا (شامل سایپا و پارس‌خودرو) هم افزایش تیراژی حدودا ۴۱ درصدی را به خود می‌بیند. این گروه خودروسازی در مهر امسال ۳۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده است.
  • نکته دیگر درباره آمار تولید هفت ماه امسال خودروسازان، ورود یک محصول جدید به خطوط تولید است. بنابر آمار اعلامی، سایپایی‌ها تولید «رهام» را به‌عنوان جدیدترین محصول خود کلید زده‌اند، به نحوی که در مهر امسال، پنج دستگاه از این محصول تولید شده است.

بازار سرمایه   بورس تهران   خساپا   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70