۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

جزئیات مجوز سازمان بورس برای ایجاد یک ابزار جدید

جزئیات مجوز سازمان بورس برای ایجاد یک ابزار جدید
کد: 32206   تاریخ انتشار :۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹

معاون بازاریابی و پذیرش فرابورس جزییات مجوز سازمان بورس برای ایجاد یک ابزار جدید را تشریح کرد.

به گزارش TSEpress رضا غلامعلی پور، معاون بازاریابی و پذیرش فرابورس در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: ابزار جدیدی در مجموعه بازار سرمایه خالی بود و مقررات در سازمان بورس مصوب و هفته قبل ابلاغ شد که بر اساس آن بر بستر صندوق ها، عملیاتی خواهد شد.
  • وی افزود: صندوق سرمایه گذاری خصوصی با وظیفه تملک و راهبری شرکتهای خارج از بورس تشکیل می شود که هدف و جایگاه سرمایه گذاری این صندوق ها این است که شرکتهای خارج از بورس یا اخراج شده، تملیک کرده و با قصد هدایت و کمک آنها را راهبری خواهند کرد.
  • به گفته غلامعلی پور، عمر این صندوق ها هفت ساله در نظر گرفته شده و بعد از اصلاح ساختار شرکتهای تحت تملک از آن خارج شده و به سمت مجموعه دیگری پیش خواهد رفت.
  • وی اظهار داشت: حداقل کف خرید در این صندوق ها صد میلیون تومان است و سرمایه گذاران می توانند در آن سرمایه گذاری کنند. بر این اساس کمیته ای در فرابورس در نظر گرفته شده و دستورالعمل و فرمت اولیه اساسنامه این صندوق ها بر روی سایت سازمان بورس قرار گرفته است.
  • وی در خصوص اوراق معاملات مسکن نیز افزود: امتیاز خرید وام مسکن هم اکنون در قالب فرابورس معامله می شود و هر ماه آمار تسهیلات ارایه شده و به فرابورس ارایه می شود و فرد متقاضی در جریان جدییات اوراق در اختیار قرار می گیرد؛ البته نحوه قیمت گذاری ای اوراق بر اساس عرضه و تقاضا است.
  • غلامعلی پور گفت: هم اکنون بانک ملی نیز در کنار بانک مسکن وارد عمل می شود و اوراق مواهی سپرده حق تقدم مسکن ارایه می دهد؛ البته در ماههای گذشته روند قیمت اوراق کاهشی بوده است؛ البته روند منتشر شده تسهیلات بیشتر از تقاضا بوده و همواره مازاد وجود دارد.
  • معاون فرابورس گفت: سمت عرضه اوراق مسکن در بازار تقویت شده و قیمت اوراق در فرابورس کمتر از نرخ ماههای قبل است؛ البته رقم وام ها پاسخگوی نرخ خرید ملک نبود.
  • وی افزود: حجم تامین مالی بازار سرمایه در سال ٩۶ معادل این بوده که مجموع تامین مالی از بازار سرمایه ٨٠هزار میلیارد تومان بوده که ١٧هزار میلیاردتومان آن افزایش سرمایه بوده است.
  • غلامعلی پور با بیان اینکه ۴٧هزار میلیارد تومان اوراق بدهی بوده است گفت: در شش ماهه امسال شروع معاملات ثانویه اوراق دولتی، ١٣۵٠٠ میلیارد تومان بوده است.

بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.