۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

موافقت با افزایش قیمت برخی از قطعات خودرو

موافقت با افزایش قیمت برخی از قطعات خودرو
کد: 32415   تاریخ انتشار :۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۵

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان گفت: ۲ خودروساز بزرگ کشور اکنون روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند و برای تامین قطعات این تعداد خودرو هیچ مشکلی وجود ندارد.

  • به گزارش TSEpress رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور نیز به ایرنا گفت: پیرو نامه ای که این انجمن هفته گذشته درباره وضعیت نابسامان صنعت قطعه سازی و خطر تعطیلی گسترده و ورشکستگی واحدها به دفتر ریس جمهوری ارسال کرد، اکنون نامه ای از سوی این دفتر به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده و مطالبات قطعه سازان در دست پیگیری است.
  • «محمدرضا نجفی منش» خاطرنشان کرد: تعدیل قطعات متعلق به خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومانی منتظر اعلام نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، امری که برای تحقق آن دیر شده و هر روز دیر اعلام کردن آن زیان های هنگفتی را متوجه خودروسازان و در نتیجه قطعه سازان می کند. وی بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد قطعات خودروهای ایرانی در داخل تولید می شود و در تلاشیم با توجه به مباحثی همچون افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، افزایش قیمت برای این دسته از قطعات بگیریم.
  • نجفی منش ادامه داد: با برخی از افزایش قیمت ها در یکی ۲ ماه گذشته موافقت شده، اما هنوز خواسته های قطعه سازان بطور کامل اجابت نشده است. رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور افزود: اکنون شرکت های قطعه ساز پیگیر موضوع افزایش قیمت برای تولیدات خود هستند. به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد اکنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند.
  • «رضا رحمانی» وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت رسیدگی به مشکل صنعت خودروسازی را از اولویت های خود در این وزارتخانه دانسته است؛ وی با اعلام آغاز بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو در ماههای اخیر توسط یک گروه کارشناسی در عین حال گفته «قیمت گذاری خودروها ساز وکار قانونی دارد که براساس آن تصمیم گیری می شود که فعلاً تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشده است.»

خودرو   قطعات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70