۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت، پیمانکاران و بانک‌ها تهاتر شد

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت، پیمانکاران و بانک‌ها تهاتر شد
کد: 32478   تاریخ انتشار :۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۱

در راستای اجرای بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه، تاکنون دولت بابت ۸۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ پیمانکاران به بانک‌ها اوراق تسویه خزانه منتشر کرده و ۹۷۰۰ میلیارد تومان دیگر در مرحله صدور اوراق قرار دارد.

به گزارش TSEpress  براساس گزارشی که وزیر اقتصاد به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده است، تا زمان ارائه گزارش در هفته گذشته، بابت ۸۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران و پیمانکاران به بانک‌ها اوراق تسویه خزانه منتشر شده است.

  • از طرف دیگر ۹۷۰۰ میلیارد تومان اوراق تسویه خزانه در مرحله صدور است که بدین ترتیب ۱۸۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها تعیین تکلیف شده است.
  • ظرفیت بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه تهاتر بدهی‌های قطعی تا پایان سال ۹۵، تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است اما بدهی قطعی بانک‌ها به بانک مرکزی تا پایان سال ۹۵ که تاکنون آن بدهی‌ها تسویه نشده است، ۷۷ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان محاسبه شده است. از طرف دیگر ۴۰ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان از این بدهی‌ها، خط اعتباری مسکن مهر است.
  • لازم به ذکر است، بدهی بانک‌های خصوصی و غیردولتی به بانک مرکزی در سال‌های ۹۶ و ۶ ماهه اول سال ۹۷ به شده افزایش یافته و به رقم ۷۶ هزار میلیارد تومان (پس از کسر خط اعتباری بانک مرکزی بابت پرداخت به سپرده‌گذاران موسسات منحله) رسیده است اما با توجه به اینکه مبنای این تبصره بدهی‌های قطعی و تسویه نشده سال ۹۵ است، اضافه برداشت بانک‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ مشمول این قانون نمی‌شود.
 

بانکی   بورس تهران   تهاتر   مطالبات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70