۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

۲ سناریو برای قیمت جدید خودروها

۲ سناریو برای قیمت جدید خودروها
کد: 32630   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲

«قیمت جدید خودرو هفته آینده اعلام می‌شود.» باتوجه‌به اصرار خودروسازان و قطعه‌سازان در ماه‌های گذشته، بارها این خبر منتشر شد، با این حال هنوز نشانی از اجرای آن دیده نمی‌شود. این بار اما خبر کمی جزئی و دقیق‌تر است.

به گزارش TSEpress و به نقل از روزنامه دنیای خودرو، یک فرد مطلع اعلام کرد در جلسه‌ای محرمانه با حضور تصمیم‌گیران و مسئولان مرتبط، قرار بر این شده است تا قیمت جدید خودرو طی دوروز ابتدای هفته آینده به‌طور قطعی اعلام شود. اگرچه اطلاع دقیقی از جزئیات این جلسه در دست نیست، اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که برگزاری چنین جلسه‌ای صحت دارد. در عین حال تایید یا تکذیب خبری که به‌عنوان نتیجه این جلسه محرمانه به دست رسیده است، جای بحث بیشتر دارد. لازم به ذکر است باتوجه‌به حساسیت موضوع و محرمانه بودن جلسه، هیچ‎کدام از مسئولان و مدیرانی که در روند این پیگیری پاسخگو بودند، تمایلی به قید شدن نامشان نشان ندادند.
  • فرمول قیمت‌گذاری جدید مشخص نیست
  • پیگیری‌های انجام شده در زمینه برگزاری جلسه‌ای محرمانه با موضوع افزایش قیمت خودرو نشان می‌دهد برخی فعالان خودروسازی نیز از برگزاری جلسه‌ای محرمانه با موضوع افزایش قیمت خودرو اطلاع دارند اما از اعلام اطلاعات و ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنند. در این رابطه یکی از فعالان صنعت خودرو با تایید خبر احتمال اعلام قیمت جدید خودرو در هفته آینده، گفت: «موضوع افزایش قیمت خودرو قطعی است، اما فرمول مدنظر و زمان اعلام آن مساله‌ای است که امکان اشاره دقیق به آن وجود ندارد.»
  • همچنین یک منبع آگاه مرتبط با قطعه‌سازان نیز با تاکید بر این‎که خبر برگزاری جلسه‌ای محرمانه با موضوع افزایش قیمت صحت دارد اما کسی درمورد جزئیات دقیق آن صحبت نمی‌کند، اعلام کرد: «از خودروسازان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت و... نمایندگانی در این جلسه حضور داشته‌اند.»
  • وی با بیان این‎که موضوع افزایش قیمت خودرو در این جلسه نهایی شده است، اظهار کرد: «اوایل هفته آینده در روزهای شنبه یا یکشنبه قرار است بحث قیمت‌گذاری جدید خودروها ابلاغ شود.»
  • به گزارش «دنیای خودرو» بعضی از افرادی که پیش‌بینی می‌شد از برگزاری جلسه محرمانه مطلع باشند، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند. آن گروه از منابع آگاه نیز که از نهایی‎شدن تصمیمات درخصوص قیمت‌گذاری جدید خودرو خبر دادند، درعین‎حال نسبت‌به فرمول موردنظر برای این قیمت‎گذاری اظهار بی‌اطلاعی کردند. بر این اساس، این‎که تغییر قیمت خودرو قرار است بر مبنای فرمول ۵ درصد پایین‌تر از حاشیه بازار باشد یا افزایش ۳۰ تا ۴۰درصدی نسبت به قیمت کنونی، به‌زودی مشخص می‎شود.

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.