۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اعلام وصول طرح اصلاح نظام بانکی

اعلام وصول طرح اصلاح نظام بانکی
کد: 32645   تاریخ انتشار :۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تشریح اقدامات بانکی در مجلس، گفت: طرح اصلاح نظام بانکی در هفته جاری در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

به گزارش TSEpressمحمدرضا پورابراهیمی درباره اصلاح نظام بانکی و اقدامات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، به ایبِنا اظهار داشت: در مجلس در خصوص اصلاح نظام بانکی، سه طرح اعلام وصول شده که شامل: ۱- طرح بانک مرکزی برای تحول بانک مرکزی­ ۲- طرح بانکداری جمهوری اسلامی که نظام بانکداری را باید مدیریت کند­ ۳- طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران است.
  • وی افزود: کمیسیون اقتصادی وارد دستور کار بانک توسعه شده و تعدادی از مواد نیز در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و برای سرعت بخشی به اقدامات دو سال و نیم گذشته در سرفصل‌های نظام بانکی که پیگیری‌ها پیش از این انجام شده بود، مقرر شد در حال حاضر تنها اشاره ای به این موضوع شود تا تکلیفی بر دولت باشد اما کمیسیون به محتوا ورود نکند.
  • رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اینباره، گفت: همچنین هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی موادی به بانک توسعه اضافه شد و علاوه بر این مقرر بود بانک توسعه به ذیل بانک مرکزی اضافه شود اما در نهایت مقرر شد تا بزودی قانون بانک مرکزی به صورت مجزا در صحن علنی برود.
  • پورابراهیمی ادامه داد: در مجموع اقدامات صورت گرفته در مجلس در این خصوص شامل، تصویب یا ابلاغ مصوبه کمیسیون اقتصادی در خصوص اصلاح قانون بانک مرکزی در اصلاح ساختار که با تغییرات گسترده تغییر کرده و وابستگی به دولت کاهش یافته است.
  • وی در مجموع درباره فعالیت‌های صورت گرفته، توضیح داد: نخست اصلاح قانون بانک مرکزی مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظرف هفته آینده به صحن علنی می رود، دوم بانک توسعه ظرف یک ماه آینده نهایی می شود و سومین اقدام درباره عملیات بانکی هم تقریبا ۵۰ درصد احکام در کمیسیون تصویب شده و ظرف دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

اصلاح نظام بانکی   بانکی   بورس   مجلس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70