۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اصلاح نظام بانکی با جدیت پیگیری می‌شود

اصلاح نظام بانکی با جدیت پیگیری می‌شود
کد: 32822   تاریخ انتشار :۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۲

قائم مقام بانک مرکزی گفت:‌ ظرف مدت زمان کوتاهی با مجموعه‌ای از اقدامات و سیاست‌های موثر اسب سرکش دلار را رام کرده و آن را طی یک مسیر کارشناسی شده به کانال‌های پایین‌تر هدایت نمایند.

به گزارش TSEpress کمیجانی گفت: با وجود گام‌های بزرگی که در این راستا برداشته شده است، همچنان نظام ارزی کشور نیازمند اصلاحات و اقدامات تکمیلی به منظور حفظ ثبات بلندمدت بازار و اجتنباب از بروز تلاطم‌های ارزی در آینده است. بدین منظور چگونگی ایجاد و گسترش ابزارهای کافی برای پوشش ریسک ارزی فعالان بخش حقیقی اقتصاد و ارتقای سازوکاری لازم برای تسهیل نقل و انتقال منابع ارزی از سوالاتی است که باید پژوهش‌های ما برای تصمیم‌سازی صحیح در حوزه ارزی به آن پاسخ دهد.

قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت اصلاح نظام بانکی ادامه داد: همانگونه که بارها نیز تاکید شده است اصلاح نظام بانکی در این دوره با جدیت پیگیری می‌شود. شرایط خاص ترازنامه بانک‌ها و مسائلی از جمله بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، مطالبات غیرجاری، کاهش کیفیت دارایی‌ها و بنگاه‌داری بانک‌ها موضوعاتی هستند که تداوم آن دیگر پذیرفتنی است.

در این ارتباط تهیه و تصویب نظام جامع حل و فصل مالی موسسات و بانک‌های مشکل‌دار، ارتقای نظام نظارت و پایش سلامت بانکی، اصلاح ساختار مدیریت ریسک و اجرایی کردن اصول حاکمیت شرکتی در بانک‌ها محورهایی هستند که دستاوردهای پژوهشی آن می‌تواند نقش بسزایی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی شیو‌ه انجام فرآیند اصلاح نظام بانکی داشته باشد. امید است با تکیه بر پژوهش‌های روزآمد، عقب‌ماندگی نظام بانکی کشور از وضعیت مطلوب کاهش یافته و ماموریت‌های بخش پولی و بانکی به نحو شایسته انجام شود.

بازار سرمایه   بانک مرکزی   بانک ملت   بانکی   بورس تهران   تجارت   صادرات   نظام بانکی   وبصادر   وبملت   وتجارت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.