۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه ۱۹هزار میلیارد تومانی تاسیس شد

صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه ۱۹هزار میلیارد تومانی تاسیس شد
کد: 32863   تاریخ انتشار :۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل خبر داد و گفت: سیاست ما برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی خصوصی‌سازی آنها است.

به گزارش TSEpress  محمد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه خانواده حمل و نقل بسیار بزرگ و پر افتخار است اظهار داشت: صنعت حمل و نقل جریان زندگی و نشاط را برای مردم شکل می‌دهند و با رفتارشان با ارائه هر خدمتی در جابجایی قاب خاطره می‌سازند.

  • وی از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل خبر داد و گفت: با تدبیر دولت و مجلس فرصت تاریخی برای تحول در حوزه حمل و نقل و زیرساخت به وجود آمده است که آن هم تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل است.
  • وی افزود: اساسنامه این صندوق دو هفته گذشته در دولت مصوب شد و قرار بر این شده است که منابع از سرفصل‌هایی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده چیزی حدود ۱۹ هزار ملیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شود.
  • وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نبود این صندوق یک کاستی بزرگی در صنعت حمل و نقل بود گفت: از تمام کسانی که این فرصت را برای صنعت حمل و نقل ایجاد کردند تشکر می‌کنیم.
  • اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه صنعت حمل و نقل اظهار کرد: هدف تحریم مقابله شدید با استقلال کشور است و استقلال ایران را هدف قرار داده است.
  • وی با بیان اینکه باید از فرصت تحریم برای افزایش ظرفیت‌های صنعت حمل و نقل با استفاده از توان داخل استفاده کنیم گفت: با توجه به نیاز جامعه و کاستی‌های شدیدی که در صنعت حمل و نقل وجود دارد هدف مان این بوده که این حوزه را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
  • وی افزود: می‌توان با اتصال ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ظرفیت‌های صنعت حمل ونقل را افزایش دهیم و بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقلی را توسعه دهیم و به ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام شتاب ببخشیم.
  • وی تاکید کرد: البته مشخص است که بودجه دولت قابلیت تامین منابع مالی این حجم از سرمایه‌گذاری در احداث پروژه‌های نیمه‌تمام را ندارد و سیاست دولت خصوصی‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام است.
  • وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام این قابلیت را دارند که به کسب و کار بخش خصوصی رونق دهند گفت: جذابیت ورود به پروژه‌های نیمه تمام برای بخش خصوصی باید افزایش یابد.
  • اسلامی همچنین با تاکید بر اهمیت منابع انسانی اظهار داشت: منابع انسانی بزرگترین ثروت برای کشور محسوب می‌شود و حفظ منابع انسانی به عنوان ثروت ملی بسیار اهمیت دارد و باید بتوانیم در چهار شقوق حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای نسبت به آموزش نیروی انسانی اقدام کنیم.

حمل و نقل   وزیر راه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70