۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تلاش سایپا برای پاسخ به بی‌تعهدی رنو

تلاش سایپا برای پاسخ به بی‌تعهدی رنو
کد: 32903   تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵

چند ماهی است که از تحریم ظالمانه و یک طرفه ایالات متحده امریکا علیه کشورمان می گذرد. علی رغم تلاش تمامی مسئولان کشور در جهت آماده سازی و ایجاد شرایط مناسب، ولی متاسفانه این تحریم اثرات خود را گذاشته و باعث شده بسیاری از امور اقتصادی کشور با مشکل همراه شود.

به گزارش TSEpress یکی از مهمترین بخش های این تحریم، از کار انداختن صنعت خودروسازی کشور بود چراکه در تحریم اعمال شده از سوی امریکا، تحریم صنعت خودروسازی کشور جزء یکی از مواردی است که به صراحت اعلام شده است.
  • در گروه خودروسازی سایپا این روزها مشکلات عدم تحویل خودروهای گروه رنو از سوی مشتریان دنبال می شود و در این بین مدیرعامل جدید گروه سایپا ( محمدرضا سروش) با وجود اینکه در حدود ۶۰ روز در این سمت منصوب شده ولی به شدت به دنبال پیگیری جهت رفع مشکلات این طیف از مشتریان گروه سایپا است.
  • روند تصمیم گیری نادرست و سوء مدیریت در دوران گذشته به همراه عدم ایفای تعهد از جانب شریک اروپایی سایپا باعث شده که سایپا در این شرایط بیش از گذشته دچار مشکلات تولید و تحویل خودروهای گروه رنو شود.
  • گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال ۹۷ و قبل از آغاز تحریم ظالمانه آمریکا تدارک قطعات و هماهنگی با شرکای خود برای تامین قطعات خودروهای مونتاژی را در دستور کار قرار داد و دنبال کرد. از جمله این شرکا شرکت رنو فرانسه بود. بر اساس جلسات مشترکی که بین دو شرکت در سال گذشته و قبل از اعلام تحریم ها برگزار شد، رنو همواره حضور خود در ایران را به صراحت اعلام و صحبت از ادامه همکاری حتی در صورت وقوع تحریم داشت.
  • در اواخر سال ۹۶ و با توجه به تولید مناسب محصولات این شرکت و استقبال مردم از محصولات خانواده رنو در سال های ۱۳۹۵ و ۹۶ شرکت رنو برنامه تولید سال ۹۷ را به تعداد ۱۸۰ هزار خودرو از انواع محصولات خانواده رنو به گروه سایپا ارائه کرد. سال ۹۷ آغاز شد و همچنان رنو بر حضورش در ایران تاکید داشت که به ناگاه و به یکباره در تیرماه سال جاری اعلام عدم حضورش را در کشورمان اعلام کرد.
  • بر این اساس سایپا شروع به پیگیری و انجام مذاکرات مجدد جهت ایفای تعهدات شرکت رنو کرد ولی افسوس که شرکت رنو از ترس قرار گرفتن در تحریم های جهانی امریکا از تمامی شرایط و تعهدات مشترک عبور کرد و با بی توجهی شانه از تعهدات ایجاد شده خالی کرد.
  • علاوه بر اینکه شرکت رنو اقدام به ترک ایران کرد، شرکت رنو پارس هم که متعهد به تامین قطعات خودروهای تولیدی مشترک بود نیز از انجام تعهدات ممانعت کرد.
  • در این بین و در حدود ۲ ماه پیش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تغییر کرد و محمدرضا سروش به عنوان مدیرعامل جدید با انبوهی از مشکلات مانده به جا در این گروه بزرگ حضور یافت و به نوعی میراث دار اشتباهات گذشتگان در عملکردشان شد.
  • یکی از بزرگترین مشکلات که در این ۶۰ روز حضور دکتر سروش در شرکت سایپا همواره پیگیری شده و از طریق مراجع دولتی، حقوقی و بین المللی به شدت دنبال شده عدم ایفای تعهدات شرکت رنو در قبال گروه سایپاست چرا که ترک ایران از طرف شرکت رنو باعث شده تعدادی از مشتریان متقاضی محصولات گروه رنو دچار مشکل شوند.
  • البته آنچه مسلم است تیم مدیریتی با توجه به مدت کوتاه حضورش و اینکه این مشکلات از گذشته و به دلیل سو مدیریت در تصمیم گیری ها، تحریم ها و خروج شرکت رنو از ایران ایجاد شده ولی با تمام توان خود به دنبال رفع موانع و تامین نظر رضایت مشتریان است بر همین اساس با برگزاری جلسات با مدیران و نهادهای بالادستی ازجمله وزارت صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و زنجیره تامین و قطعه سازان داخلی در جهت رفع مشکلات، همواره در تلاش بوده اند و قطعا با تدبیر مدیرعامل گروه سایپا و تیم مدیران ارشد گروه و همراهی همیشگی مشتریان این گروه خودروساز می توانند از این مشکل به وجود آمده نیز با سربلندی عبور کنند و سیاهی این عدم همراهی به دشمنان کشور خواهد ماند هرچند این مشکل بوجود آمده میراث گذشتگان و عملکرد نادرست شریک تجاری سایپا است.
  • منبع : اقتصاد آنلاین

بورس تهران   خساپا   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70