۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش قیمت خودروها عطف‎ به‎ ماسبق می‌شود؟

افزایش قیمت خودروها عطف‎ به‎ ماسبق می‌شود؟
کد: 33397   تاریخ انتشار :۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱

خودروسازها معتقدند دو نوع قرارداد وجود دارد؛ یکی قرارداد قطعی که مشتریان در زمان ثبت‌نام پول را یک‎جا داده‎اند و یکی ثبت‌نام غیرقطعی که بخشی از پول در یک قسط داده شده و چند قسمت از آن باقی مانده است. خودروسازان قرارداد دوم را شامل افزایش قیمت می‎دانند.

به گزارش TSEpress خودروهای تولید داخل با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و از این به بعد رقم‌های جدیدی روبه‌روی اسم خودروها ثبت می‌شود. قیمت‌های قدیمی اما همچنان بحث برانگیز هستند. خودروسازان در ماه‌های اخیر که قیمت‌ها به‎صورت قدیمی حساب می‌شد و خبر و عزمی برای افزایش قیمت‌ها از سوی مسئولان نبود، چیزی در حدود ۳۰۰هزار دستگاه خودرو به‎صورت تکلیفی پیش‎فروش کردند؛ پیش‎فروش‎هایی که موجب شد فشار معوقات بر مشتریان و خودروسازان بیشتر شده و قیمت نهایی آن‎ها محل اختلاف شود.
  • این موضوع باعث شد باز هم پای خودروسازان به مجلس باز شود تا درخصوص قیمت‌ خودروهای پیش‌فروش‎شده در شرایطی که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است، صحبت شود.
  • در همین زمینه بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌گوید: «قرار شد دستگاه‌های نظارتی و معاونت حقوقی رئیس‎جمهور در این باره که آیا این قیمت‎گذاری طبق قانون عطف‎ به ماسبق می‎شود یا نه، نظر مکتوب خود را ظرف ۱۰روز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند تا تصمیم‎گیری نهایی در این باره انجام شود.»
  • به‎صورت کلی در علم حقوق اصل بر عطف به ماسبق نشدن قوانین است اما این‎که در قراردادها چه مواردی گنجانده شده و چه تفسیری قرار است از قرادادها شود، طبق گفته بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تا ۱۰روز آینده مشخص خواهد شد.

ایران خودرو   بازار سرمایه   بورس تهران   خودروسازان   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70