۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی ایران‌خودرو از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی ایران‌خودرو از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها
کد: 33449   تاریخ انتشار :۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸

هیات مدیره ایران خودرو در گزارش تفسیری مدیریت اعلام کرد برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی زمین دارد که درصد آن مشخص نیست ولی احتمالا" بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ درصد و در صورت تصویب ، سال آینده عملی خواهد شد.

به گزارش TSEpress درحالی طی سال های اخیر موضوع افزایش سرمایه ایران خودرو مطرح بوده که در آخرین رویداد ، هیات مدیره این شرکت  در گزارش تفسیری مدیریت اعلام کرد با توجه تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، پس از پایان سال مالی افزایش سرمایه در دستور کار قرار می‌گیرد.
  • براساس این گزارش، پیگیری ها از این موضوع نشان داد که "خودرو" در شرایطی ۳ برابر سرمایه اسمی ۱٫۵۳ هزار میلیارد تومانی زیان انباشته دارد و تنها خروج از این وضعیت افزایش سرمایه است که موضوع افزایش سرمایه از محل زمین در سال ۹۴ هم مطرح و در آن زمان قرار بود ۲۴۰ درصد افزایش سرمایه پیشنهاد شود اما با توجه به جهش قیمت املاک و زمین و لزوم بررسی کارشناسان در اعلام نهایی ارزش زمین ، فعلا" درصد مدنظر ایران خودرو برای افزایش سرمایه مشخص نیست ولی در محدوده ۲۴۰ تا ۵۰۰ درصد و شاید بیشتر است.
  • از سوی دیگر ، نکته مهم در افزایش سرمایه این شرکت از تجدید ارزیابی دارایی‌ها مربوط به لزوم تصویب قانون ۵ ساله و بودجه سال آینده است . بنابراین حتی در صورت تصویب مجلس و طی مراحل قانونی و موافقت سازمان بورس ، افزایش سرمایه ایران خودرو در سال آینده خواهد بود و باید منتظر اعلام پیشنهاد هیات مدیره در مورد درصد افزایش سرمایه بود.
  • منبع: پایگاه خبری بورس پرس

ایران خودرو   بازار سرمایه   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70