۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رو نمایی از ۵ محصول با ارزش افزوده بالا در فولاد هرمزگان

رو نمایی از ۵ محصول با ارزش افزوده بالا در فولاد هرمزگان
کد: 33470   تاریخ انتشار :۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۳

فولاد پرکربن و دارای اصطحکام بالای فولاد هرمزگان وارد بازار شده است .

  • به گزارش TSEpress محمد پارسی معاون شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت : برای اولین بار در ایران گرید ۳۰ تا۵۰ به روش ریخته گری مداوم تولید و این فولاد تولیدی پر کربن که دارای اصطحکام بالا می باشد .این نوع فولاد ها در شرایط سخت کار می کنند و تحت فشار هستند نیز برای اولین بار در ایران به روش ریخته گری مداوم وارد بازار شده است . وی افزود :امسال ۵ نوع گرید مختلف محصول تولید شده است، که در گذشته برای نیاز داخلی از خارج از کشور وارد می شد ودر حال حاضر فولاد هرمزگان در راستای بومی سازی در داخل کشور گریدها را به چرخه تولید آورده است .
  • یک نوع گرید ها ۳۰ تا ۵۰ فولاد p460 است که در مخازن تحت فشار در دمای پایین کاربرد دارد . نوع دیگر گرید ۶۰ تا ۷۰ A516 است که در مخازن و دیگ های بخار استفاده می شود این نوع فولاد آلیاژی از اصطحکام بالایی برخوردارند . محصول دیگری دگرید ۳۴ و ۴۲ کروم مولیبدن ۴ است که فولادهای پر کربن آلیاژی هستند . این فولاد ها در عملیات حرارتی استفاده می شوند و حاوی کروم و مولیبدن هستند که کاربردی وسیع در صنایع ماشین سازی و صنایع سنگین نفت و گاز و مخازن CNG دارند.
  • پارسی خاطر نشان کرد: محصول دیگه ای که در فولاد هرمزگان تولید می شود KRBLA فولاد آلیاژی است که جهت استفاده در کشتی سازی و صنایع دریائی کاربرد دارد که در گذشته از خارج از کشور وارد می شد و در حال حاضر فولاد هرمزگان اقدام به تولید این نوع فولاد کرده است .این نوع فولاد مقاوم در برابر آب دریا و محیط شور است . این گریدهای فولادی را شرکت فولاد هرمزگان براساس نیاز و سفارش مشتری تولید می کند .
  • وی اظهار داشت : مجموع ظرفیت تولید فولاد هرمزگان ۱٫۵ میلیون تن است و این موضوع بستگی به این دارد که چه گریدی تولید شود . پارسی گفت : درابتدای سال جاری تا کنون شرکت فولاد هرمزگان حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب تولید کرده است که در مقایسه با سال گذشته که ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تن بود ۵ درصد افزایش ظرفیت داشته ایم و همچنین تولید آهن اسفنجی در سال جاری تا کنون ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که نسبت به سال گذشته ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم و رکورد روزانه ی شرکت فولاد هرمزگان در تاریخ ۲۵ دی ماه شکسته شد.
  • مهندس پارسی تصریح کرد : که این شرکت مشکل خاصی با توجه به شرایط تحریمی برای صادرات ندارد و امسال حدود ۵۰ درصد از محصولات صادر و ۵۰ درصد برای مصرف داخلی تولید خواهد شد . در شرکت از قبل پیش بینی های لازم را برای تهیه مواد اولیه ، مواد مصرفی و قطعات یدکی برای شرایط بحرانی را داشته ایم و همچنین تا کنون مشکلی در جهت فروش محصولات مواجه نشدیم .

بازار سرمایه   بورس تهران   فولاد هرمزگان   هرمز   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70