۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دو اتفاقی که به سودهی ذوب آهن اصفهان شتاب می دهد

دو اتفاقی که به سودهی ذوب آهن اصفهان شتاب می دهد
کد: 33476   تاریخ انتشار :۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

  • به گزارش TSEpress شرکت ذوب آهن اصفهان از بزرگترین واحدهای تولید کننده محصولات فولادی کشور است که در زنجیره تولید فولاد سهم مهمی دارد.آخرین گزارش رسمی این شرکت مربوط به گزارش صورت های مالی نه ماهه می باشد که به صورت حسابرسی نشده ارائه شده است. طبق این گزارش شرکت توانسته است ۴۷۱۸ میلیارد تومان در نه ماه از محل فروش محصولات درآمد کسب نماید که نسبت به دوره نه ماهه سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است و نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال مالی قبل، علاوه بر پوشش ریال مبلغ درآمد، ۶ درصد نیز بیشتر درآمد کسب نماید. در بخش داخلی مهمترین محصول این شرکت را تیرآهن تشکیل می دهد که حدود ۱۰۵۳ میلیارد تومان فروش از این محل محقق نموده است که نسبت به نه ماه مشابه سال مالی قبل حدود ۳۰ درصد رشد داشته است که دلیل عمده آن در افزایش ۶۰ درصدی نرخ های فروش می باشد. به طور کلی سهم فروش داخلی حدود ۵۱ درصد و معادل ۲۴۷۹ میلیارد تومان میباشد که رشد ۵۳ درصدی آن تنها به دلیل افزایش نرخ های فروش می باشد..در بخش صادراتی با سهم ۴۹ درصدی از فروش به رقم ۲۲۳۸ میلیارد تومان رسیده است. در گزارش حسابرسی نشده این شرکت نیز سود خالص حدود ۱۱۰۹۱ درصد افزایش یافته است که عمدتا بخاطر فروش از انبار ها (با بهای تمام شده پایینتر، افزایش نرخ فروش ، کنترل هزینه های اداری و عمومی و افزایش درآمد های غیر عملیاتی میباشد. این شرکت فولادی در عملکرد واقعی مبلغ ۵۷۵ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.
  • در گزارش فصل تابستان ذوب آهن حاشیه سود ناخالص این شرکت حدود ۳۷ درصد بود که در فصل پاییز به ۲۸ درصد کاهش یافته است و عمده دلیل آن کاهش قیمت محصولات فلزی در این فصل می باشد. این درحالی است که با وجود رشد ۱۴ درصدی مبلغ فروش، باعث کاهش ۱۴ درصدی سود ناخالص نسبت به فصل گشذته شده است. به طور کلی با توجه به موارد یافت شده، سود خالص شرکت نسبت به فصل گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته و به رقم۳۴۲ میلیارد تومان در فصل پاییز رسیده است.
  • از نکات دیگر شرکت ، به برنامه تهاتر بدهی های بانکی شرکت با مطالبات قطعی سازمان تأمین اجتماعی از دولت از طریق تسویه بدهی های بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی به بانک مرکزی است که در حال پیگیری می باشد. شرکت پیش بینی کرده در پایان بهمن ماه امسال پروژه تزریق پودر زغالسنگ (PCI) را به بهره برداری برساند که با افتتاح این طرح در هزینه مصرف کک صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد. همچنین ذوب آهن برنامه دارد تا پایان خرداد ماه سال آینده تعمیرات اساسی و بازسازی کوره بلند شماره یک را انجام دهد که در صورت تحقق این رخداد ظرفیت تولید چدن مذاب به میزان ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.
  • در ترازنامه این شرکت نیز افزایش نقدینگی، موجودی کالا و افزایش حقوق صاحبان سهام به چشم میخورد که از نکات حائز اهمیت ترازنامه می باشد.
  • اهم موارد گزارش
  •  افزایش ۶۶ درصدی درآمد نسبت به دوره نه ماه سال گذشته
  •  افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد فصل پاییز نسبت به فصل تابستان
  • افزایش ۱۱۰۱۹ درصدی سود خالص نسبت به نه ماهه سال مالی قبل
  • کاهش ۱۶ درصدی مقادیر فروش نسبت به دوره ۹ ماهه سال مالی قبل
  • للل
  • معدن ۲۴
 

ذوب آهن اصفهان   

نظرات(1)

  1. مجیدطفلان گفت:

    سهم ذوب بدلیل پارامترهای بنیادی نهفته ای درون خود به شکل بلندمدت وجود دارد که در طول زمان یکی یکی محقق و موجب رشد قیمت سهم خواهد شد.

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70