۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تاکید بر ضرورت تقویت نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها

تاکید بر ضرورت تقویت نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها
کد: 33508   تاریخ انتشار :۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت تقویت نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها تاکید کرد

  • به گزارش TSEpress از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، عباس معمار نژاد در جمع مدیران ارشد بانک سپه ضمن تبریک کسب موفقیت این بانک در جذب سپرده‌ها و افزایش منابع سپرده‌ای به بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال به تشریح و تبیین شرایط نظام بانکی و وضعیت شاخص‌های عملکردی بانک سپه پرداخت. معمار نژاد ضمن تأکید بر ضرورت تقویت نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها، تصریح کرد: تمام ارکان بانک‌ها باید به کاهش این نسبت حساسیت پیدا کنند و با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف از بروز زیان‌های انباشته و کاهش حقوق صاحبان سهام جلوگیری کنند. وی بر ضرورت کاهش نسبت مطالبات غیرجاری بانک‌ها اشاره کرد و افزود: باید اقدامات اساسی برای کاهش این نسبت در بانک‌ها صورت گیرد. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در تمام سیستم بانکی درآمد‌های مشاع پاسخگوی پرداخت سود سپرده‌گذاران نیست؛ برای کمک به ایجاد تعادل درآمد-هزینه باید تأمین هزینه‌های غیرعملیاتی ازمحل درآمد‌های غیر مشاع در بانک‌ها به صورت جدی دنبال شود. وی افزود: افزایش نسبت درآمد‌های کارمزدی از کل درآمد‌های بانک باید افزایش یابد.
  • ضرورت افزایش نسبت دارایی مولد به کل دارایی‌ها در بانک‌ها
  • معمار نژاد به ضرورت افزایش نسبت دارایی مولد به کل دارایی‌ها در بانک‌ها تأکید کرد و گفت: بانک‌ها با کاهش دارایی‌های مازاد و بلا استفاده به بالا رفتن بازدهی اموال و سودآوری بانک‌ها کمک کنند.
  • وی در ادامه به تلاش مضاعف بانک‌ها برای فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌های تابعه تأکید کرد.
  • معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی توجه ویژه به آموزش نیروی انسانی، مدیریت دانش و جانشین پروری در بانک‌های کشور را مورد تأکید قرارداد و گفت: ضمن توجه به تناسب بین مدرک تحصیلی و شغل واگذاری باید از طریق آموزش صحیح نیروی انسانی، جانشین پروری و انتقال تجارب به افزایش بهره‌وری و سود در بانکداری کمک شود.
  • وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت اختصاص بخش قابل توجهی از منابع نظام بانکی برای تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، تصریح کرد: بانک‌ها برای کمک به رونق تولید و اشتغال تسهیلات خود را در اختیار این واحد‌ها قرار دهند.
  • نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر
  • معمارنژاد به نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بانک‌ها تسهیلات ارزی به ویژه از محل منابع صندوق توسعه ملی را در اختیار واحد‌های تولیدی دارای درآمد ارزی و مشتریان خوش‌نام و خوش‌حساب قرار دهند تا از افزایش مطالبات معوق در این بخش جلوگیری شود.
وی ضمن اشاره به لزوم کار تیمی، انسجام و همدلی سازمانی بر حاکمیت برنامه محوری در بانک‌ها تأکید کرد و افزود: بانک‌ها علاوه بر برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای موفقیت در برخی حوزه‌ها و شاخص‌های خاص نظیر خروج از زیان دهی برنامه تدوین کرده و بر اساس آن عمل کنند. معمارنژاد اجرای اصول حاکمیت شرکتی در نظام بنگاه‌داری نوین را یکی از مهم‌ترین مباحث خواند و تصریح کرد: تمامی ارکان بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی باید با فراهم کردن شرایط و الزامات لازم زمینه تحقق سریع حاکمیت شرکتی را مهیا کنند.

افزایش سرمایه   بانک خصصوصی   بانک دولتی   بانکی   بورس   گروه بانکی بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219